Підсумки святкування 1020-річчя хрещення Русі нині підбивали представники УПЦ Московського патріархату, Російської православної церкви та російського політикуму.
Архієпископ Тульчинський і Брацлавський (УПЦ МП) Іонафан найголовнішим назвав зустріч двох авторитетних представників світового православ’я – Вселенського патріарха Варфоломія І та Патріарха Російської православної церкви Алєксія ІІ.
«Сподівання православних вірних України здійснились – ми дочекались того дня, коли святіші патріархи Варфоломій та Алексій разом відвідали святе місто Київ, разом вшанували пам’ять князя Володимира. Відбувся важливий діалог патріархів Варфоломія та Алєксія Другого», – наголосив архієпископ.
Не сподобалися слова Варфоломія І про анексію
Щоправда, професор Московської духовної академії диякон Андрій (Кураєв) звинуватив Патріарха Варфоломія у таємних домовленостях із главою УПЦ Київського патріархату Філаретом, і назвав «брехнею» слова Варфоломія про анексію української церкви російською.
А вже український релігієзнавець Андрій Юраш зазнаив, що саме анексією були дії Російської православної церкви майже 400 років тому – згідно права і традиції. Тож претензій до Вселенського патріарха – жодних, каже професор Юраш: «Те, що сказав Патріарх Варфоломій, відображає справді позицію Константинополя. Очевидно, що втрата найбільшою не лише за територією, а й найчисельнішої колишньої митрополії є дуже болючою. І Константинополь ніколи б не погодився, як би політичні обставини не примусили визнати цей крок у 1686 року. Але уже кілька разів після цього Патріарх Константинопольський заперечував законність приєднання Київської Митрополії до Російського патріархату на той час».
А депутат Державної Думи Росії, директор Інституту країн СНД Костянтин Затулін, якого днями депортували з України, звинуватив організаторів свята хрещення Русі – українську владу – у диверсії, спрямованій на знищення «єдиного православного простору».
У цілому, незадоволення Москви можна зрозуміти: російське православ’я боїться втратити паству, що живе в Україні, а це близько 30 мільйонів осіб. Чи не половина усіх вірних Російської православної церкви, – пояснює український релігієзнавець Дмитро Степовик.
(Київ – Прага)
Архієпископ Тульчинський і Брацлавський (УПЦ МП) Іонафан найголовнішим назвав зустріч двох авторитетних представників світового православ’я – Вселенського патріарха Варфоломія І та Патріарха Російської православної церкви Алєксія ІІ.
«Сподівання православних вірних України здійснились – ми дочекались того дня, коли святіші патріархи Варфоломій та Алексій разом відвідали святе місто Київ, разом вшанували пам’ять князя Володимира. Відбувся важливий діалог патріархів Варфоломія та Алєксія Другого», – наголосив архієпископ.
Не сподобалися слова Варфоломія І про анексію
Щоправда, професор Московської духовної академії диякон Андрій (Кураєв) звинуватив Патріарха Варфоломія у таємних домовленостях із главою УПЦ Київського патріархату Філаретом, і назвав «брехнею» слова Варфоломія про анексію української церкви російською.
А вже український релігієзнавець Андрій Юраш зазнаив, що саме анексією були дії Російської православної церкви майже 400 років тому – згідно права і традиції. Тож претензій до Вселенського патріарха – жодних, каже професор Юраш: «Те, що сказав Патріарх Варфоломій, відображає справді позицію Константинополя. Очевидно, що втрата найбільшою не лише за територією, а й найчисельнішої колишньої митрополії є дуже болючою. І Константинополь ніколи б не погодився, як би політичні обставини не примусили визнати цей крок у 1686 року. Але уже кілька разів після цього Патріарх Константинопольський заперечував законність приєднання Київської Митрополії до Російського патріархату на той час».
А депутат Державної Думи Росії, директор Інституту країн СНД Костянтин Затулін, якого днями депортували з України, звинуватив організаторів свята хрещення Русі – українську владу – у диверсії, спрямованій на знищення «єдиного православного простору».
У цілому, незадоволення Москви можна зрозуміти: російське православ’я боїться втратити паству, що живе в Україні, а це близько 30 мільйонів осіб. Чи не половина усіх вірних Російської православної церкви, – пояснює український релігієзнавець Дмитро Степовик.
(Київ – Прага)