Понад століття тому, в 1895 році, Луї-Франсуа Картьє, 28-літній ремісник, який дуже любив мистецтво, відкрив у Парижі свою першу ювелірну майстерню. Високий рівень роботи і витончений смак відразу привернули увагу до виробів навіть коронованих осіб. Серед перших замовників була, зокрема, родина Наполеона І.
Щоб задовольнити вишукані смаки, Луї-Франсуа Картьє першим у 1888 році створює жіночий годинник-браслет у ювелірному виконанні. На початку 20 століття фірма «Картьє» виступила зі ще одним винаходом – годинник як прикраса, але на шкіряному ремінці. Замовником був бразильський авіатор Альберто Сантос.
Рубіж 19–20 століть позначений серією перших прикрас із абстрактними і геометричними формами – на арену виступив модерн. Словом, фірма «Картьє» ішла в ногу з часом, але ніколи не зраджувала своїй головній меті – вишуканості й стилю.
Стиль – це дисципліна, філософія і техніка. Цим вироби «Картьє» відрізняються від інших, вважає керівник празької експозиції Ева Айхлер.
«Ми захоплюємось красою й досконалістю, тому що це пріоритет людини. Ми прагнемо краси, тому що вона є безкінечним джерелом натхнення. Луї-Франсуа Картьє добре усвідомлював силу, яка приховується в красі й досконалості. А тому від самого початку він прямував до мети – творити їх. І цю свою мету він передав подальшим поколінням», – каже вона.
На виставці представлено понад 360 унікальних творів ювелірного мистецтва. Серед них також прикраси, які належали Жанові Кокто, Вінстонові Черчіллю, Елізабет Тейлор, Шарлеві Де Ґоллю чи Жаклін Кеннеді.
* * * * * * * * * * *
До найулюбленіших літніх музичних концертів у Європі належать знамениті Proms – концерти класичної музики, але, так би мовити, «без краватки», в полегшеному варіанті.
Традицію променадних концертів, скорочено Proms, започаткував у 1895 році в Лондоні імпресаріо Роберт Ньюмен, який хотів залучити до серйозної музики звичайних людей. Він домігся, щоб вхідні квитки на Proms суттєво подешевшали.
Також допускається цілком неформальна атмосфера – без краваток і офіційних костюмів. Тільки на Proms дозволяється махати національними прапорцями, повісити в ложі плакат на підтримку соліста, підспівувати хорові чи навіть тупотіти ногами. Зрозуміло, в перервах. Саму ж музику слухають завмерши, адже їхніми учасниками є найкращі європейські оркестри і солісти.
Традиція променадних концертів прижилась, сьогодні Proms збирають тисячі слухачів по всій Європі і залах, і у скверах і на площах, де розміщені великі екрани. Тільки Лондон їх має понад 20.
У Чехії це вже шосте літо з променадними концертами. Цього вікенду Національний оркестр Чехії гратиме музику «Бітлз».
Щоб задовольнити вишукані смаки, Луї-Франсуа Картьє першим у 1888 році створює жіночий годинник-браслет у ювелірному виконанні. На початку 20 століття фірма «Картьє» виступила зі ще одним винаходом – годинник як прикраса, але на шкіряному ремінці. Замовником був бразильський авіатор Альберто Сантос.
Рубіж 19–20 століть позначений серією перших прикрас із абстрактними і геометричними формами – на арену виступив модерн. Словом, фірма «Картьє» ішла в ногу з часом, але ніколи не зраджувала своїй головній меті – вишуканості й стилю.
Стиль – це дисципліна, філософія і техніка. Цим вироби «Картьє» відрізняються від інших, вважає керівник празької експозиції Ева Айхлер.
«Ми захоплюємось красою й досконалістю, тому що це пріоритет людини. Ми прагнемо краси, тому що вона є безкінечним джерелом натхнення. Луї-Франсуа Картьє добре усвідомлював силу, яка приховується в красі й досконалості. А тому від самого початку він прямував до мети – творити їх. І цю свою мету він передав подальшим поколінням», – каже вона.
На виставці представлено понад 360 унікальних творів ювелірного мистецтва. Серед них також прикраси, які належали Жанові Кокто, Вінстонові Черчіллю, Елізабет Тейлор, Шарлеві Де Ґоллю чи Жаклін Кеннеді.
* * * * * * * * * * *
До найулюбленіших літніх музичних концертів у Європі належать знамениті Proms – концерти класичної музики, але, так би мовити, «без краватки», в полегшеному варіанті.
Традицію променадних концертів, скорочено Proms, започаткував у 1895 році в Лондоні імпресаріо Роберт Ньюмен, який хотів залучити до серйозної музики звичайних людей. Він домігся, щоб вхідні квитки на Proms суттєво подешевшали.
Також допускається цілком неформальна атмосфера – без краваток і офіційних костюмів. Тільки на Proms дозволяється махати національними прапорцями, повісити в ложі плакат на підтримку соліста, підспівувати хорові чи навіть тупотіти ногами. Зрозуміло, в перервах. Саму ж музику слухають завмерши, адже їхніми учасниками є найкращі європейські оркестри і солісти.
Традиція променадних концертів прижилась, сьогодні Proms збирають тисячі слухачів по всій Європі і залах, і у скверах і на площах, де розміщені великі екрани. Тільки Лондон їх має понад 20.
У Чехії це вже шосте літо з променадними концертами. Цього вікенду Національний оркестр Чехії гратиме музику «Бітлз».