«Фріда» – унікальна виставка в Берліні
Хто бачив нині вже культовий фільм «Фріда», той на виставці творів мексиканки з іспансько-єврейським корінням, малярки Фріди Кало може мати в Берліні щасливу нагоду – побачити його продовження.
Ретроспективна виставка творів Фріди в Мартін-Ґропіус-Бау Музеї захоплює не тільки яскравими відкритими кольорами. Передусім до спілкування заохочує сама авторка – темпераментна, загадкова і при цьому дуже чесна і відкрита Фріда. Такою бачили її сучасники, такою залишила себе на численних автопортретах – разом із сумом та надією у великих чорних очах. «Я є тема, котру знаю найкраще», – говорила про себе художниця.
Фріда Кало народилась у 1907 році в Мехіко, дитиною перенесла поліомієліт, який на все життя зробив її калікою. У 18 років Фріда потрапила в страшну автокатастрофу, здається, без перелому чи розриву залишились тільки очі й вуста. Саме тоді, надовго прикута до ліжка, з дзеркалом на стелі вона взяла в руки пензель і почала малювати. Піднятись із ліжка допоміг корсет, який нестерпно стискав, не давав дихати, в’їдався в тіло, зате дав змогу рухатись.
Із цим болем, який не стихав ні на мить, жила до кінця своїх 47 років. Але Фріда – ця геніальна каліка в корсеті, все ж свою битву виграла. Вона залишила нам десятки творів, у яких закодоване власне світобачення з низкою символів, у яких надія, смерть і вічне кохання.
На виставці є полотно «Шпиталь Генрі Форда» (1932 рік) – Фріда зобразила себе на шпитальному ліжку в оточенні дивних істот: мушлі, частини скелету і дитинки, всі з’єднані з нею пуповиною. Твір є символічною даниною особистій драмі – ненародженій дитинці, яку так хотіла мати. В експозиції також «Портрет Дієґо Рівери» (1937 рік) – відомого мексиканського художника, який був її чоловіком, суперником у житті й найбільшим натхненням у творчості. Виставка в Берліні переконує також у тому, що магією символіки Фріда була прив'язана насамперед до землі, на якій жила, – до Мексики.
Ніч костелів у Чехії
А в Чехії сьогодні ввечері розпочинається найзагадковіша ніч у році – «Ніч костелів». Свої двері для всіх охочих, а не тільки для віруючих, відкриють понад 400 костелів по всій країні. Традиція проведення «Ночей в костелі» народилась у 2005 році в Австрії, до Чехії прийшла минулого року і відразу завоювала собі тисячі прихильників. Про те, яку програму підготували костели в місті Остраві, що на сході Чехії, Радіо Свобода розповів координатор програми Остравського єпископату Мірослав Пршікріл.
«Костели будуть відкриті від 18-ї до 24-ї години й пропонують широкий вибір програм. Це коментовані екскурсії костелами, надамо можливість піднятись на костельні вежі чи ввійти до захристія – частини храму біля вівтаря – або піднятись нагору до органу. Лекції в храмах будуть присвячені їх історії, відбудуться також концерти і театральні вистави», – зазначив пан Пршікріл.
І в Празі підготувались до «Ночі костелів». Надзвичайно багаті за архітектурою, особливо відомі барокові костели запрошують на поетичні вечори чи нічні органні концерти.
Хто бачив нині вже культовий фільм «Фріда», той на виставці творів мексиканки з іспансько-єврейським корінням, малярки Фріди Кало може мати в Берліні щасливу нагоду – побачити його продовження.
Ретроспективна виставка творів Фріди в Мартін-Ґропіус-Бау Музеї захоплює не тільки яскравими відкритими кольорами. Передусім до спілкування заохочує сама авторка – темпераментна, загадкова і при цьому дуже чесна і відкрита Фріда. Такою бачили її сучасники, такою залишила себе на численних автопортретах – разом із сумом та надією у великих чорних очах. «Я є тема, котру знаю найкраще», – говорила про себе художниця.
Фріда Кало народилась у 1907 році в Мехіко, дитиною перенесла поліомієліт, який на все життя зробив її калікою. У 18 років Фріда потрапила в страшну автокатастрофу, здається, без перелому чи розриву залишились тільки очі й вуста. Саме тоді, надовго прикута до ліжка, з дзеркалом на стелі вона взяла в руки пензель і почала малювати. Піднятись із ліжка допоміг корсет, який нестерпно стискав, не давав дихати, в’їдався в тіло, зате дав змогу рухатись.
Із цим болем, який не стихав ні на мить, жила до кінця своїх 47 років. Але Фріда – ця геніальна каліка в корсеті, все ж свою битву виграла. Вона залишила нам десятки творів, у яких закодоване власне світобачення з низкою символів, у яких надія, смерть і вічне кохання.
На виставці є полотно «Шпиталь Генрі Форда» (1932 рік) – Фріда зобразила себе на шпитальному ліжку в оточенні дивних істот: мушлі, частини скелету і дитинки, всі з’єднані з нею пуповиною. Твір є символічною даниною особистій драмі – ненародженій дитинці, яку так хотіла мати. В експозиції також «Портрет Дієґо Рівери» (1937 рік) – відомого мексиканського художника, який був її чоловіком, суперником у житті й найбільшим натхненням у творчості. Виставка в Берліні переконує також у тому, що магією символіки Фріда була прив'язана насамперед до землі, на якій жила, – до Мексики.
Ніч костелів у Чехії
А в Чехії сьогодні ввечері розпочинається найзагадковіша ніч у році – «Ніч костелів». Свої двері для всіх охочих, а не тільки для віруючих, відкриють понад 400 костелів по всій країні. Традиція проведення «Ночей в костелі» народилась у 2005 році в Австрії, до Чехії прийшла минулого року і відразу завоювала собі тисячі прихильників. Про те, яку програму підготували костели в місті Остраві, що на сході Чехії, Радіо Свобода розповів координатор програми Остравського єпископату Мірослав Пршікріл.
«Костели будуть відкриті від 18-ї до 24-ї години й пропонують широкий вибір програм. Це коментовані екскурсії костелами, надамо можливість піднятись на костельні вежі чи ввійти до захристія – частини храму біля вівтаря – або піднятись нагору до органу. Лекції в храмах будуть присвячені їх історії, відбудуться також концерти і театральні вистави», – зазначив пан Пршікріл.
І в Празі підготувались до «Ночі костелів». Надзвичайно багаті за архітектурою, особливо відомі барокові костели запрошують на поетичні вечори чи нічні органні концерти.