Прага – Наприкінці тижня, вже традиційно, на вас чекає розповідь про деякі найцікавіші культурні події в Європі. Сьогодні це буде один із найвідоміших поетичних фестивалів, який вже в 41-ше відкрився в голландському Роттердамі, а також оповідь про виставку мистецтва сецесії, яку підготував Народний дім у Празі.
Сецесія з Нюрнберга прикрасила Прагу
Прага – місто, яке часто називають відкритим підручником з архітектури. Тут відкрилась виставка мистецтва сецесії, що примандрувала з німецького Нюрнберга. Сецесія – унікальний мистецький стиль, який захопив Європу наприкінці 19 століття. Він хоча й тривав недовго, але встиг проявитись у всьому – від архітектури до книжкової обкладинки, від монументальної скульптури до жіночих прикрас і зачісок.
Сецесія відрізняється м’якими, плавними лініями, її форми часто нагадують стилізовані лілії чи павине перо. Тож недаремно експозиція представлена в Народному домі – найкращій сецесійній споруді чеської столиці.
На виставці тяжко відірватись від творів прикладного мистецтва – прекрасних, обтічних за формами ваз зі скла і кераміки, декоративних тарелів у вигляді розкритої лілії чи підносів та жіночих гребінців із цинку, прикрашених скляними кольоровими квітками.
Експозиція неповторна, зауважує одна з її організаторів Маґдалена Живна. «Ця виставка має кілька цікавих сторін, – каже вона, – передусім – це те, що всі твори належать до однієї приватної збірки, тобто їх просто так побачити не можна. Друге: нинішня виставка є першою презентацією збірки поза кордонами Німеччини, тобто побачити її зараз можна тільки у Празі. І ще таке: всі твори походять із майстерень міста Нюрнберг, тобто це унікальне мистецьке явище».
Твори з Нюрнберга в інтер’єрах празького Народного дому, прикрашеного вітражами і скляними люстрами, становлять одну гармонійну цілість, ім’я якій – мистецтво сецесії.
Роттердам – найпоетичніший порт світу
Роттердам – друге найбільше місто Голландії й один із найбільших морських портів світу. Але Роттердам – це і культурна столиця світу, яка славиться модерною архітектурою, симфонічним оркестром і Музеєм Бойманс ван Бенінген, де представлені твори Тиціана, Рубенса і Рембрандта.
Роттердам – це також найпоетичніший порт світу: вже 41 рік завжди у червні тут відкривається міжнародний фестиваль поезії. Протягом тижня багатьма мовами світу в Роттердамі читали поезію. У програмі фестивалю – дискусії й тематичні вечори – «Поезія одним подихом», «Книжка на підвечірок», «Поезія на сцені» чи «Правильний світ». Серед поетів – польські автори Ева Ліпска і Нобелівський лауреат Віслава Шимборська, Евґеніюш Алісанка з Литви, Томас МакКарті з Ірландії й багато інших.
Цікаву тему запропонував, скажімо, португальський поет Фернандо Пессоа. Його «Ностальгія за увічненням» – це розмова про двомовну поезію. Фернандо Пессоа творить португальською, але при цьому наголошує, що його португальський націоналізм не географічного чи політичного характеру, а лінгвістичного і літературного. Крім рідної, він пише також англійською, в молодості навіть мріяв досягти слави Шекспіра.
Вечором музики і поезії наприкінці цього тижня фестиваль завершує свою роботу.
Прага – місто, яке часто називають відкритим підручником з архітектури. Тут відкрилась виставка мистецтва сецесії, що примандрувала з німецького Нюрнберга. Сецесія – унікальний мистецький стиль, який захопив Європу наприкінці 19 століття. Він хоча й тривав недовго, але встиг проявитись у всьому – від архітектури до книжкової обкладинки, від монументальної скульптури до жіночих прикрас і зачісок.
Сецесія відрізняється м’якими, плавними лініями, її форми часто нагадують стилізовані лілії чи павине перо. Тож недаремно експозиція представлена в Народному домі – найкращій сецесійній споруді чеської столиці.
На виставці тяжко відірватись від творів прикладного мистецтва – прекрасних, обтічних за формами ваз зі скла і кераміки, декоративних тарелів у вигляді розкритої лілії чи підносів та жіночих гребінців із цинку, прикрашених скляними кольоровими квітками.
Експозиція неповторна, зауважує одна з її організаторів Маґдалена Живна. «Ця виставка має кілька цікавих сторін, – каже вона, – передусім – це те, що всі твори належать до однієї приватної збірки, тобто їх просто так побачити не можна. Друге: нинішня виставка є першою презентацією збірки поза кордонами Німеччини, тобто побачити її зараз можна тільки у Празі. І ще таке: всі твори походять із майстерень міста Нюрнберг, тобто це унікальне мистецьке явище».
Твори з Нюрнберга в інтер’єрах празького Народного дому, прикрашеного вітражами і скляними люстрами, становлять одну гармонійну цілість, ім’я якій – мистецтво сецесії.
Роттердам – найпоетичніший порт світу
Роттердам – друге найбільше місто Голландії й один із найбільших морських портів світу. Але Роттердам – це і культурна столиця світу, яка славиться модерною архітектурою, симфонічним оркестром і Музеєм Бойманс ван Бенінген, де представлені твори Тиціана, Рубенса і Рембрандта.
Роттердам – це також найпоетичніший порт світу: вже 41 рік завжди у червні тут відкривається міжнародний фестиваль поезії. Протягом тижня багатьма мовами світу в Роттердамі читали поезію. У програмі фестивалю – дискусії й тематичні вечори – «Поезія одним подихом», «Книжка на підвечірок», «Поезія на сцені» чи «Правильний світ». Серед поетів – польські автори Ева Ліпска і Нобелівський лауреат Віслава Шимборська, Евґеніюш Алісанка з Литви, Томас МакКарті з Ірландії й багато інших.
Цікаву тему запропонував, скажімо, португальський поет Фернандо Пессоа. Його «Ностальгія за увічненням» – це розмова про двомовну поезію. Фернандо Пессоа творить португальською, але при цьому наголошує, що його португальський націоналізм не географічного чи політичного характеру, а лінгвістичного і літературного. Крім рідної, він пише також англійською, в молодості навіть мріяв досягти слави Шекспіра.
Вечором музики і поезії наприкінці цього тижня фестиваль завершує свою роботу.