Сьогодні міністр культури Михайло Кулиняк на прес-конференції на тему перспектив українсько-французького спільного кіновиробництва привітав усіх присутніх зі здобуттям нагороди в Каннах.
За його словами, інтерес до України в галузі кінематографії за останній час зріс. Міністр передусім зауважив, що то заслуга політики Віктора Януковича.
«Інтерес до України дуже зріс, навіть порівнюючи з минулими Каннами. І це якраз є свідченням того, що це – перші результати гуманітарної політики Президента. Тому що ці всі кроки, які були зроблені, ми з вами пам’ятаємо, і зміна закону про кіно, і звільнення кіностудій… Весь світ дуже добре володіє інформацією, що у нас робиться. Тому я думаю, що ця угода (угода між Україною і Францією про спільне кіновиробництво – ред.), і наступні кроки – це якраз доказ того, що ця увага, яка звертається на гуманітарну сферу і, зокрема, кінематограф вже дає свої результати», – заявив міністр.
Винуватець українського кінотріумфу наразі перебуває в Каннах. Телефонним дзвінком із Франції Марина Врода розповіла Радіо Свобода, що її фільм «Крос» зацікавив аудиторію не тільки як українсько-французький проект. Важливою була і сама ідея. Марина сподівається і надалі працювати в Україні.
«Ситуація така: якщо є ідеї, сценарії, я готова до можливостей, до людей, які зацікавлені в проектах. А чи це буде Україна?.. Я буду дуже рада, якщо це буде Україна. Ось і все. Це залежить від держави, якщо вона хоче, щоб в ній залишалися люди і працювали, то потрібно змінювати ставлення до митців, і до студентів… і до всього іншого», – наголосила вона.
Марина Врода до Мінкультури і до Агентства по кіно не зверталася – міністр
Марина Врода не вважає, що рішення журі щодо повнометражних фільмів у Каннах було здебільшого політичним, хоча і відверто не заперечує цього.
«Дивилась не так багато. Мені сподобався фільм турецького режисера, він був показаний, здається, в останній конкурсний день – «Одного разу в Анатолії». Але я чекала, що подивлюсь Альмодовара, фон Трієра… Я думаю, що ці картини дуже важливі, навіть якщо нічого не отримали. А от Маліка (американський режисер Терренс Малік отримав головну нагороду Каннського кінофестивалю – ред.) я якраз не подивилася. Я не думаю, що важко сказати, чим вони (члени журі – ред.) керувалися. Навряд чи тільки політикою, але нею, напевно, також», – говорить володарка «пальмової гілки».
Що ж до українсько-французької угоди, то і міністр культури Михайло Кулиняк, і директор Держагентства з питань кінематографії Катерина Копилова мають великі плани. Надалі вони планують провести конкурс для молодих українських режисерів, щоб обрати 10 сценаріїв короткометражок, які будуть профінансовані за державний кошт.
Говорячи про цьогорічну переможницю Марину Вроду, міністр зауважив: якщо б вона звернулася з проханням про фінансування свого фільму заздалегідь, то, можливо, не довелося б шукати гроші десь інде.
«Марина Врода до Міністерства культури і до Агентства з кіно насправді не зверталася. Тому наступний проект Марини Вроди, з яким вона звернеться і пройде конкурс в Міністерстві культури, зокрема, в Агентстві ш кіно, звичайно, буде профінансований», – сказав міністр.
Марина Врода особливих надій на підтримку держави не має. Адже з огляду на попередній досвід Ігоря Стрембіцького, переможця на Каннському фестивалі у 2005 році, для молодих режисерів, ніяких якісних змін в українських реаліях не відбулося.
За його словами, інтерес до України в галузі кінематографії за останній час зріс. Міністр передусім зауважив, що то заслуга політики Віктора Януковича.
«Інтерес до України дуже зріс, навіть порівнюючи з минулими Каннами. І це якраз є свідченням того, що це – перші результати гуманітарної політики Президента. Тому що ці всі кроки, які були зроблені, ми з вами пам’ятаємо, і зміна закону про кіно, і звільнення кіностудій… Весь світ дуже добре володіє інформацією, що у нас робиться. Тому я думаю, що ця угода (угода між Україною і Францією про спільне кіновиробництво – ред.), і наступні кроки – це якраз доказ того, що ця увага, яка звертається на гуманітарну сферу і, зокрема, кінематограф вже дає свої результати», – заявив міністр.
Винуватець українського кінотріумфу наразі перебуває в Каннах. Телефонним дзвінком із Франції Марина Врода розповіла Радіо Свобода, що її фільм «Крос» зацікавив аудиторію не тільки як українсько-французький проект. Важливою була і сама ідея. Марина сподівається і надалі працювати в Україні.
«Ситуація така: якщо є ідеї, сценарії, я готова до можливостей, до людей, які зацікавлені в проектах. А чи це буде Україна?.. Я буду дуже рада, якщо це буде Україна. Ось і все. Це залежить від держави, якщо вона хоче, щоб в ній залишалися люди і працювали, то потрібно змінювати ставлення до митців, і до студентів… і до всього іншого», – наголосила вона.
Марина Врода до Мінкультури і до Агентства по кіно не зверталася – міністр
Марина Врода не вважає, що рішення журі щодо повнометражних фільмів у Каннах було здебільшого політичним, хоча і відверто не заперечує цього.
«Дивилась не так багато. Мені сподобався фільм турецького режисера, він був показаний, здається, в останній конкурсний день – «Одного разу в Анатолії». Але я чекала, що подивлюсь Альмодовара, фон Трієра… Я думаю, що ці картини дуже важливі, навіть якщо нічого не отримали. А от Маліка (американський режисер Терренс Малік отримав головну нагороду Каннського кінофестивалю – ред.) я якраз не подивилася. Я не думаю, що важко сказати, чим вони (члени журі – ред.) керувалися. Навряд чи тільки політикою, але нею, напевно, також», – говорить володарка «пальмової гілки».
Що ж до українсько-французької угоди, то і міністр культури Михайло Кулиняк, і директор Держагентства з питань кінематографії Катерина Копилова мають великі плани. Надалі вони планують провести конкурс для молодих українських режисерів, щоб обрати 10 сценаріїв короткометражок, які будуть профінансовані за державний кошт.
Говорячи про цьогорічну переможницю Марину Вроду, міністр зауважив: якщо б вона звернулася з проханням про фінансування свого фільму заздалегідь, то, можливо, не довелося б шукати гроші десь інде.
«Марина Врода до Міністерства культури і до Агентства з кіно насправді не зверталася. Тому наступний проект Марини Вроди, з яким вона звернеться і пройде конкурс в Міністерстві культури, зокрема, в Агентстві ш кіно, звичайно, буде профінансований», – сказав міністр.
Марина Врода особливих надій на підтримку держави не має. Адже з огляду на попередній досвід Ігоря Стрембіцького, переможця на Каннському фестивалі у 2005 році, для молодих режисерів, ніяких якісних змін в українських реаліях не відбулося.