Класика, ретроспективи, сучасне кіно та молоді режисери, які вперше показують своє кіно широкому загалу. А ще – угорське, литовське та британське кіно. Усе це – на щорічному кінофестивалі «Молодість», який нині проходить у Києві. Директор кінофестивалю Андрій Халпахчі зазначає: українські молоді режисери живуть своїм життям, але в їхніх роботах відчувається пульс сьогодення.
Національний конкурс цього року на «Молодості» представлений трьома блоками, всього 22 короткометражних фільми.
За словами генерального директора кінофестивалю Андрія Халпахчі, на національний конкурс надіслали більше ніж 2500 робіт. Хоча серед умов конкурсу не було ніяких обмежень – ані тематичних, ані вікових, у національному конкурсі беруть участь переважно молоді режисери.
Безумовно, звертаються й до теми АТО. Є різні фільмиАндрій Халпахчі
«Безумовно, звертаються й до теми АТО, й до теми порозуміння між Сходом і Заходом. Є різні фільми, але молодь все ж таки живе своїми почуттями. Це й пошук свого шляху в житті, навіть працевлаштування, бо це теж на сьогодні проблема в Україні. Різні проблеми – це і перше кохання, безумовно», – каже Андрій Халпахчі.
Він також каже, що цього року молоді режисери зверталися до теми ОУН та УПА, згадували Другу світову війну та порушували проблему національного порозуміння у своїх фільмах. Проте єдиного спрямування цих робіт виділити не можна, скрізь відчувається палітра різних інтересів та жанрів, каже директор кінофестивалю.
Одна з робіт, представлених на конкурсі – короткометражний фільм «Острів» молодої режисерки Наталії Красильникової. Герой фільму – старий скульптор, який впродовж 18 хвилин робить свою справу – висікає із каменю, використовуючи свої інструменти.
«Фільм намагається занурити глядача в атмосферу будинку старого скульптура. На екрані бачимо один рік як один день, що показує нам монотонність життя. Але у той же час мені хотілося, щоб глядачі побачили, що це титанічний труд... Це спроба показати, що у самотності може бути гармонія, і що людині насправді треба не так багато для щастя», – зауважує Наталія Красильникова.
За її словами, не важливо, чи фільм отримає нагороду, адже сам факт того, що фільм відібрали, – вже визнання, вважає режисер.
Депресивне кіно – це не те кіно, яке побудує аудиторію українського нового кінематографу
Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко каже, що багато учасників цьогорічної програми вже отримали підтримку агентства на створення своїх дебютних фільмів.
«Радує, що зникає «депресуха»... Від молоді я чекаю драйву, якихось навіть хуліганських речейПилип Іллєнко
«Радує, що зникає «депресуха». Її стає менше. Бо депресивне кіно – це не те кіно, яке здатне побудувати аудиторію українського нового кінематографу. Від молоді я чекаю драйву, якихось навіть хуліганських речей», – сказав голова Державного агентства України з питань кіно.
За його словами, такі фільми були на цьогорічному конкурсі. Держкіно буде підтримувати арт-хаусне кіно як цікавий експериментальний напрямок, але український кінематограф треба повернути у широкий культурний дискурс, каже Пилип Іллєнко. Щоб цікаве кіно дивилися не тільки відвідувачі фестивалю, але й широкий загал.