Київ – Заміна директорів національних музеїв та історичних заповідників зумовлена тим, що в роботі попередніх керівників комісія міністерства культури виявила порушення. Про це сьогодні заявив сьогодні на прес-конференції міністр культури Михайло Кулиняк. Нових керівників міністр охарактеризував як здібних менеджерів. Щоправда, урядовець не зміг відповісти на запитання, в чому ж полягають і де були проявлені менеджерські здібності кількох новопризначених музейних керівників.
Найбільше запитань до міністра культури Михайла Кулиняка було у зв’язку із заміною чотирьох знакових національних музеїв та історичних заповідників: Софії Київської, Києво-Печерського, музею Шевченка та музею народної архітектури Пирогово.
Пояснення заміни директорів Михайло Кулиняк на прес-конференції зачитував з листка.
«Перед керівництвом сучасного музею постають питання значно ширші ніж просто збереження та передача. Компетенція керівника сьогодні доходить до таких питань як стратегія розвитку, фінансування, логістика, контроль, управління, маркетинг, планування, постійне підвищення кваліфікації працівників… Модернізація в керівництві музею полягає в переході від архаїчної до раціональної організації», – виголосив він.
Міністр пояснив звільнення порушеннями
Міністр також зазначив, що звільнення попередніх керівників стало результатом роботи міністерської комісії, яка виявила більші чи менші недоліки та порушення в роботі музеїв. За його словами, нові призначення він робив особисто, враховуючи думку фахівців. Нові директори музеїв володіють, зокрема, менеджерськими здібностями, запевнив міністр.
«Нам потрібні менеджери, – наголосив Михайло Кулиняк. – Менеджери, я повторюю це слово».
Щоправда, відповідаючи на запитання журналістів, міністр не дав чіткої відповіді на запитання: а де ж саме свої менеджерські якості виявили новий директор національного музею Шевченка літературознавець Дмитро Стус або новий директор Києво-Печерського заповідника Вікторія Ліснича – лікар за освітою, яка донедавна працювала заступником міністра культури?
«Вони вчилися на тому, щоби зараз провести державну політику, яку зараз сповідує міністерство», – відповів Михайло Кулиняк.
Між тим, у коментарі Радіо Свобода літературознавець Дмитро Стус охарактеризував себе саме я кризового менеджера.
«Я очолив музей як кризовий менеджер, – заявив він. – Є дуже багато проблем. В силу різних причин, незалежних навіть від попередників, дуже багато говорили і дуже мало робили. Значна частина території з’їдена грибком. Музей не готовий приймати відвідувачів з-за меж України».
Зміни не зумовлені професійно – експерти
Заступник голови правління Українського центру розвитку музейної справи Олексій Копитько вважає, що проведені Мінкультом кадрові зміни мають радше матеріально-фінансове підґрунтя, ніж професійне.
«Мова йде про те, що найбільш знакові об’єкти є найбільш привабливими і для меценатів, і для спонсорів, і для туристів. І той, хто контролює ці об’єкти, може претендувати на матеріальний зиск, піар, популяризацію тощо», – вважає експерт.
Заступник голови парламентського комітету з питань культури депутат-нашоукраїнець Ярослав Кендзьор не бачить доцільності у такій масовій ротації, бо попередні керівники музейних установ відповідали займаним посадам. На його думку, «заміна керівників тих музейних комплексів була абсолютно недоречною».
Натомість Михайло Кулиняк наголошує, що позитивні наслідки кадрових змін дадуться взнаки згодом.
Найбільше запитань до міністра культури Михайла Кулиняка було у зв’язку із заміною чотирьох знакових національних музеїв та історичних заповідників: Софії Київської, Києво-Печерського, музею Шевченка та музею народної архітектури Пирогово.
Пояснення заміни директорів Михайло Кулиняк на прес-конференції зачитував з листка.
Модернізація полягає в переході від архаїчної до раціональної організаціїМихайла Кулиняк
«Перед керівництвом сучасного музею постають питання значно ширші ніж просто збереження та передача. Компетенція керівника сьогодні доходить до таких питань як стратегія розвитку, фінансування, логістика, контроль, управління, маркетинг, планування, постійне підвищення кваліфікації працівників… Модернізація в керівництві музею полягає в переході від архаїчної до раціональної організації», – виголосив він.
Міністр пояснив звільнення порушеннями
Міністр також зазначив, що звільнення попередніх керівників стало результатом роботи міністерської комісії, яка виявила більші чи менші недоліки та порушення в роботі музеїв. За його словами, нові призначення він робив особисто, враховуючи думку фахівців. Нові директори музеїв володіють, зокрема, менеджерськими здібностями, запевнив міністр.
Нам потрібні менеджериМихайло Кулиняк
«Нам потрібні менеджери, – наголосив Михайло Кулиняк. – Менеджери, я повторюю це слово».
Щоправда, відповідаючи на запитання журналістів, міністр не дав чіткої відповіді на запитання: а де ж саме свої менеджерські якості виявили новий директор національного музею Шевченка літературознавець Дмитро Стус або новий директор Києво-Печерського заповідника Вікторія Ліснича – лікар за освітою, яка донедавна працювала заступником міністра культури?
«Вони вчилися на тому, щоби зараз провести державну політику, яку зараз сповідує міністерство», – відповів Михайло Кулиняк.
Між тим, у коментарі Радіо Свобода літературознавець Дмитро Стус охарактеризував себе саме я кризового менеджера.
«Я очолив музей як кризовий менеджер, – заявив він. – Є дуже багато проблем. В силу різних причин, незалежних навіть від попередників, дуже багато говорили і дуже мало робили. Значна частина території з’їдена грибком. Музей не готовий приймати відвідувачів з-за меж України».
Зміни не зумовлені професійно – експерти
Заступник голови правління Українського центру розвитку музейної справи Олексій Копитько вважає, що проведені Мінкультом кадрові зміни мають радше матеріально-фінансове підґрунтя, ніж професійне.
«Мова йде про те, що найбільш знакові об’єкти є найбільш привабливими і для меценатів, і для спонсорів, і для туристів. І той, хто контролює ці об’єкти, може претендувати на матеріальний зиск, піар, популяризацію тощо», – вважає експерт.
Заступник голови парламентського комітету з питань культури депутат-нашоукраїнець Ярослав Кендзьор не бачить доцільності у такій масовій ротації, бо попередні керівники музейних установ відповідали займаним посадам. На його думку, «заміна керівників тих музейних комплексів була абсолютно недоречною».
Натомість Михайло Кулиняк наголошує, що позитивні наслідки кадрових змін дадуться взнаки згодом.