Прага – Президент Віктор Янукович вважає, що прапор, з яким учасники Великої Вітчизняної війни йшли до Перемоги, повинен «використовуватись на свято разом із державним прапором». Однак прапор, увічнений на радянській фотографії на даху Рейхстагу в 1945 році, який мільйони людей помилково вважають «прапором перемоги», насправді на фронті не був. Його пошив глибоко в тилу московський кравець Ізраїль Кішицер, а привіз літаком спеціально для зйомок фотограф, який і зробив хрестоматійне фото.
Прапора, який дійсно майорів над Рейхстагом у квітневі дні 1945 року, не бачив тоді ніхто, крім тих, хто його встановлював і міг роздивитися у диму берлінських пожеж. А той червоний прапор із серпом і молотом, який став символом радянської пропаганди, який, як виявилося, живий і понині, приїхав літаком із Москви у травні, коли бої вже скінчилися, і привіз його фотограф радянського агентства ТАСС Євген Халдей.
Про те, як це було, він розповів згодом своєму німецькому колезі Ернстові Фолланду, якому і передав право на публікацію багатьох своїх фотографій, і, що, можливо, найцінніше, у їхньому первісному вигляді, без ретуші.
Кілька років тому німецький фотограф організував виставку робіт Халдея в Берліні і розповів Радіо Свобода історію, яку він почув від автора цієї однієї з найвідоміших фотографій 20-го століття.
«Зайвий» годинник на фото заретушували і додали диму
«Це був його власний прапор на даху Рейхстагу 2 травня. Він привіз його з Москви, де його пошив його сусід, кравець Кішицер. Він привіз його за пазухою з Москви, а на даху Рейхстагу він витягнув його і зробив цю фотографію», – розповів Ернст Фолланд історію фотографії, яку довгі роки вважали документальною.
Халдея, який наприкінці війни був у Відні, викликали до Москви і звідти відправили до Берліна. За словами самого Халдея, це було потрібно, бо ті двоє фотографів, котрі були в Берліні, тільки пили і не посилали нічого до Москви.
Радянське керівництво залишилося задоволеним роботою фотографа, але пильне око редактора в Москві побачило деталь, яка представляла визволителів не в найкращому світлі.
«Пізніше йому довелося заретушувати один із годинників на руці радянського офіцера, який мав годинники на обох руках, бо це було дуже символічне фото про кінець фашизму і кінець Гітлера, і було негарно показувати радянського солдата в такому вигляді. Також він додав дим, бо в той час бої вже закінчилися», – розповів Ернст Фолланд.
Пізніше саме цей талановитий фотомонтаж увійшов до серії «Фотографій, що робили історію». За іронією долі нині прапор Ізраїля Кішіцера може бути розтиражований по всій Україні, бо саме цей витвір московського кравця став в уяві багатьох асоціюватися з прапором радянської перемоги.
Про те, як це було, він розповів згодом своєму німецькому колезі Ернстові Фолланду, якому і передав право на публікацію багатьох своїх фотографій, і, що, можливо, найцінніше, у їхньому первісному вигляді, без ретуші.
Кілька років тому німецький фотограф організував виставку робіт Халдея в Берліні і розповів Радіо Свобода історію, яку він почув від автора цієї однієї з найвідоміших фотографій 20-го століття.
«Зайвий» годинник на фото заретушували і додали диму
«Це був його власний прапор на даху Рейхстагу 2 травня. Він привіз його з Москви, де його пошив його сусід, кравець Кішицер. Він привіз його за пазухою з Москви, а на даху Рейхстагу він витягнув його і зробив цю фотографію», – розповів Ернст Фолланд історію фотографії, яку довгі роки вважали документальною.
Халдея, який наприкінці війни був у Відні, викликали до Москви і звідти відправили до Берліна. За словами самого Халдея, це було потрібно, бо ті двоє фотографів, котрі були в Берліні, тільки пили і не посилали нічого до Москви.
Радянське керівництво залишилося задоволеним роботою фотографа, але пильне око редактора в Москві побачило деталь, яка представляла визволителів не в найкращому світлі.
«Пізніше йому довелося заретушувати один із годинників на руці радянського офіцера, який мав годинники на обох руках, бо це було дуже символічне фото про кінець фашизму і кінець Гітлера, і було негарно показувати радянського солдата в такому вигляді. Також він додав дим, бо в той час бої вже закінчилися», – розповів Ернст Фолланд.
Пізніше саме цей талановитий фотомонтаж увійшов до серії «Фотографій, що робили історію». За іронією долі нині прапор Ізраїля Кішіцера може бути розтиражований по всій Україні, бо саме цей витвір московського кравця став в уяві багатьох асоціюватися з прапором радянської перемоги.