Лауреат міжнародних конкурсів, почесний член Італійської академії музики Володимир Кошуба концертує у США вже десятий рік. Цього разу оцінити його гру мали можливість у таких штатах, як Міннесота, Вісконсин, Іллінойс, Пенсильванія і Південна Дакота.
Мистецтво українського органіста привернуло увагу публіки у багатьох країнах світу. В Україні органне виконавство почало відроджуватися лише 30 років тому. Тоді приміщення деяких католицьких храмів почали перетворювати на концертні зали органної музики.
Втім, із поверненням у храми релігійних громад виникли певні непорозуміння. Зокрема, київський костел святого Миколая ось уже понад 15 років виконує подвійну функцію – римо-католицького храму та державної концертної установи, де працюють понад 200 музикантів. Гармонійної співпраці під одним дахом досягти не вдалося.
Тому, привітавши Володимира Кошубу з успішними гастролями, кореспондент „Радіо Свобода“ звернулась із запитанням про те, як вирішуються подібні проблеми за межами України. Володимир Кошуба:
„Роль церков у культурному розвитку слухачів дуже велика. Там проводяться концерти і класичної музики, і хорові, і симфонічні концерти, тобто можна сказати, що це є філіал філармонії… В кожній церкві є музичний директор – чи органіст, чи хоровий диригент – … чудові музиканти, професіонали. Вони знають кон’юнктуру ринку. Вони запрошують і хорові колективи, і симфонічні оркестри і роблять дуже цікаві музичні фестивалі“.
За словами Володимира Кошуби, в Україні не склалося історичної практики поєднання у храмі духовної і концертної установи. На його переконання, необхідно спочатку вирішити питання про надання Національному будинкові органної та камерної музики відповідного приміщення. Інакше кияни втратять осередок музичної культури, яких у столиці України всього два: „У нас філармонія і Національний будинок органної музики – два осередки на три з половиною мільйони (я не беру до уваги театри)… Будь ласка, збудуйте нам приміщення, і ми з радістю переїдемо. А поки що слід, як мені здається, продовжити наше співіснування до тих пір, поки не буде вирішення питання з приміщенням, яке буде пристосовано до органної музики“.
Однією з основних проблем фахівці вважають складність перенесення і пристосування до нового залу унікального органу, який будувався спеціально для костелу святого Миколая.
Мистецтво українського органіста привернуло увагу публіки у багатьох країнах світу. В Україні органне виконавство почало відроджуватися лише 30 років тому. Тоді приміщення деяких католицьких храмів почали перетворювати на концертні зали органної музики.
Втім, із поверненням у храми релігійних громад виникли певні непорозуміння. Зокрема, київський костел святого Миколая ось уже понад 15 років виконує подвійну функцію – римо-католицького храму та державної концертної установи, де працюють понад 200 музикантів. Гармонійної співпраці під одним дахом досягти не вдалося.
Тому, привітавши Володимира Кошубу з успішними гастролями, кореспондент „Радіо Свобода“ звернулась із запитанням про те, як вирішуються подібні проблеми за межами України. Володимир Кошуба:
„Роль церков у культурному розвитку слухачів дуже велика. Там проводяться концерти і класичної музики, і хорові, і симфонічні концерти, тобто можна сказати, що це є філіал філармонії… В кожній церкві є музичний директор – чи органіст, чи хоровий диригент – … чудові музиканти, професіонали. Вони знають кон’юнктуру ринку. Вони запрошують і хорові колективи, і симфонічні оркестри і роблять дуже цікаві музичні фестивалі“.
За словами Володимира Кошуби, в Україні не склалося історичної практики поєднання у храмі духовної і концертної установи. На його переконання, необхідно спочатку вирішити питання про надання Національному будинкові органної та камерної музики відповідного приміщення. Інакше кияни втратять осередок музичної культури, яких у столиці України всього два: „У нас філармонія і Національний будинок органної музики – два осередки на три з половиною мільйони (я не беру до уваги театри)… Будь ласка, збудуйте нам приміщення, і ми з радістю переїдемо. А поки що слід, як мені здається, продовжити наше співіснування до тих пір, поки не буде вирішення питання з приміщенням, яке буде пристосовано до органної музики“.
Однією з основних проблем фахівці вважають складність перенесення і пристосування до нового залу унікального органу, який будувався спеціально для костелу святого Миколая.