Львів – 16 скульптур Іоанна Георга Пінзеля, майстра барокової скульптури XVIII століття, які експонувались у Луврі, з 28 березня виставлені у Львівській галереї мистецтв. Тут вони зберігатимуться щонайменше рік, допоки не відремонтують дірявий дах у музеї Пінзеля. Майже три місяці скульптурами унікального українського майстра захоплювались у Парижі. Тим часом у Львові виявились неспроможними навіть залатати дах у музеї.
Скульптури Іоанна Георга Пінзеля експонуються у двох кімнатах галереї мистецтв. Усі вони чудово відреставровані, без жодних пошкоджень доставлені з Парижа у Львів. Таке враження, що ось-ось і скульптури оживуть. Саме у цьому і геніальність Пінзеля, зауважує Радіо Свобода реставратор Юрій Попович.
«Пінзель це робить артистично, як артист. Всі скульптури у нього танцюють, вони живі. Мають рухи, немов у танці. Для Пінзеля характерні рух, динаміка, кожен рух Святого живе, вони граціозні. Пінзель аристократичного походження і це видно у його роботах», – говорить фахівець.
Юрій Попович, учень Бориса Возницького, пригадує, як наприкінці 70-х і аж до початку 90-х Возницький знаходив скульптури Пінзеля, їх привозили у Львів, і тут вони разом вже складали частини унікальних творінь українського Мікеланджело. Майже всі скульптури Пінзеля, які зберігаються у Львові, або ж відреставровані, або ж тільки законсервовані. Однак реставратор вважає, що приміщення костелу не дуже годиться для експозиції грандіозної скульптури Пінзеля. Він пояснює тим, що у храмі є опалення, а воно шкідливе для скульптури і нагадує, що у Годовицькому костелі, де знайшли чимало творів Пінзеля, не було жодного опалення, а зміна температур і вологості шкодить дерев’яним витворам.
Грошей на реставрацію костелу кларисок немає
У Львівській галереї мистецтв 16 скульптур експонуватимуться майже рік. Бо щонайменше стільки часу ремонтуватимуть приміщення музею Пінзеля. Попри те, що не один рік лунають обіцянки від влади різних рівнів реставрувати костел кларисок, далі слів справа досі не зрушила. Міська влада передбачила гроші у бюджеті розвитку міста на ремонту даху. Директор музею Пінзеля Леся Банах каже, що як тільки перекриють дах, а музейники переконаються, що перекриття не тимчасове, то лише тоді скульптури повернуться на своє місце.
«Нам обіцяли відремонтувати дах і фасад, але ще потребують реставрації давні фрески у костелі. Це найстаріший храм у Львові, пам’ятка архітектури. До того ж маємо вже й зношені стенди, вітрини потрібно замінити. Складно навіть говорити, як це привести до ладу, можливо віднайдуться і меценати. шукатимемо різні джерела фінансування», – розповіла директор музею.
У жахливому, занедбаному стані перебуває площа перед музеєм, яка називається Митна. Перед входом у музей Пінзеля кіоск «Швидка їжа». У Львові лишень чути у різних чиновницьких кабінетах, що Пінзель заслуговує на якомога краще представлення, але наразі це лише слова, які не підтверджені жодними діями.
Французькі мистецтвознавці, побачивши кілька років тому твори Пінзеля, були просто ошелешені майстерністю скульптора. Саме завдяки французьким фахівцям вдалося відкрити українського митця світові і, водночас, завдяки Пінзелю світ відкрив для себе іншу Україну, країну європейської культури. Однак чи зуміє цим скористатися Львів?..
Скульптури Іоанна Георга Пінзеля експонуються у двох кімнатах галереї мистецтв. Усі вони чудово відреставровані, без жодних пошкоджень доставлені з Парижа у Львів. Таке враження, що ось-ось і скульптури оживуть. Саме у цьому і геніальність Пінзеля, зауважує Радіо Свобода реставратор Юрій Попович.
«Пінзель це робить артистично, як артист. Всі скульптури у нього танцюють, вони живі. Мають рухи, немов у танці. Для Пінзеля характерні рух, динаміка, кожен рух Святого живе, вони граціозні. Пінзель аристократичного походження і це видно у його роботах», – говорить фахівець.
Юрій Попович, учень Бориса Возницького, пригадує, як наприкінці 70-х і аж до початку 90-х Возницький знаходив скульптури Пінзеля, їх привозили у Львів, і тут вони разом вже складали частини унікальних творінь українського Мікеланджело. Майже всі скульптури Пінзеля, які зберігаються у Львові, або ж відреставровані, або ж тільки законсервовані. Однак реставратор вважає, що приміщення костелу не дуже годиться для експозиції грандіозної скульптури Пінзеля. Він пояснює тим, що у храмі є опалення, а воно шкідливе для скульптури і нагадує, що у Годовицькому костелі, де знайшли чимало творів Пінзеля, не було жодного опалення, а зміна температур і вологості шкодить дерев’яним витворам.
Грошей на реставрацію костелу кларисок немає
У Львівській галереї мистецтв 16 скульптур експонуватимуться майже рік. Бо щонайменше стільки часу ремонтуватимуть приміщення музею Пінзеля. Попри те, що не один рік лунають обіцянки від влади різних рівнів реставрувати костел кларисок, далі слів справа досі не зрушила. Міська влада передбачила гроші у бюджеті розвитку міста на ремонту даху. Директор музею Пінзеля Леся Банах каже, що як тільки перекриють дах, а музейники переконаються, що перекриття не тимчасове, то лише тоді скульптури повернуться на своє місце.
«Нам обіцяли відремонтувати дах і фасад, але ще потребують реставрації давні фрески у костелі. Це найстаріший храм у Львові, пам’ятка архітектури. До того ж маємо вже й зношені стенди, вітрини потрібно замінити. Складно навіть говорити, як це привести до ладу, можливо віднайдуться і меценати. шукатимемо різні джерела фінансування», – розповіла директор музею.
У жахливому, занедбаному стані перебуває площа перед музеєм, яка називається Митна. Перед входом у музей Пінзеля кіоск «Швидка їжа». У Львові лишень чути у різних чиновницьких кабінетах, що Пінзель заслуговує на якомога краще представлення, але наразі це лише слова, які не підтверджені жодними діями.
Французькі мистецтвознавці, побачивши кілька років тому твори Пінзеля, були просто ошелешені майстерністю скульптора. Саме завдяки французьким фахівцям вдалося відкрити українського митця світові і, водночас, завдяки Пінзелю світ відкрив для себе іншу Україну, країну європейської культури. Однак чи зуміє цим скористатися Львів?..