Київ – У Києві розпочинається Міжнародний конкурс імені Миколи Лисенка. Перспективним класичним виконавцям цього року обіцяють особливо високі премії та низку нововведень. Цього року конкурс святкує відразу три ювілеї: 50-річчя заснування, 170-річчя з дня народження Миколи Лисенка та століття від дня смерті видатного композитора.
На найбільшому музичному форумі України очікують понад 200 молодих музикантів із 16 країн світу. Вони традиційно будуть змагатися у чотирьох номінаціях: фортепіано, скрипка, віолончель та сольний спів. Переможці отримають грошові призи – 20, 14 і 8 тисяч доларів за перші три місця, а також заохочувальні премії. Крім того, золотий призер номінації «Скрипка» отримає унікальну можливість в останній день конкурсу зіграти на скрипці Страдіварі.
Голова журі у номінації «Сольний спів», народна артистка України Марія Стеф’юк розповідає, що за конкурсом слідкує вже впродовж багатьох років і ніколи не втомлюється дивуватись з талантів конкурсантів та їхніх оригінальних інтерпретацій. На цьогорічний захід вона покладає великі надії і, перш за все, сподівається на успішність нововведень.
«По-перше, розділили премії: будуть окремо чоловіки, окремо жінки. Держава дала грошей стільки, що ми можемо вибирати. Ніколи ще не було таких премій, як зараз – це дуже великі премії! Двадцять тисяч, наприклад. Ніколи не було стільки учасників! Скажу чесно, цей конкурс може бути поряд з будь-яким конкурсом. Він нічим не відрізняється від конкурсів імені Калас, або Домінго, або Образцової. Треба пропагувати й говорити, що в нас в Україні є такий конкурс», – сказала у коментарі Радіо Свобода Стеф’юк.
Євтушенко: навіщо конкурс, якщо в ньому не виграють кращі?
Музичний критик і мистецтвознавець Олександр Євтушенко актуальність і необхідність розвитку класичного мистецтва він не заперечує. Однак у чесність і прозорість конкурсу не вірить. «Не в нашій країні», – каже Євтушенко.
«Загальний стан справ у класичній виконавській музиці та взагалі у цій сфері дуже низький. Це колосальне падіння. Ця система фінансування класичної музики надзвичайно корумпована. Корупція скрізь. І виграють не найкращі. Там діють корумповані схеми, як і всюди», – наголошує він.
Олександр Євтушенко каже: українські виконавці класичного жанру дуже затребувані у світі, втім, «на постійно» за кордон із них потрапляє не так уже й багато. «Вони, безумовно, котуються в світі і світ в них дуже зацікавлений. Але між цими виконавцями і світом існують величезні бар’єри, і це створює стан невизначеності, невпевненості і навіть страху», – додає критик.
Тим часом світ має змогу долучитися до України під час конкурсу. Серед учасників – музиканти зі США, Венесуели, Японії, Італії та Польщі.
За півстоліття свого існування Міжнародний конкурс імені Лисенка відкрив світові імена піаніста Дмитра Онищенка, скрипаля Дмитра Ткаченка, оперних співачок Оксана Дикої і Людмили Монастирської. Останні нині є солістками італійської «Ла Скали».
На найбільшому музичному форумі України очікують понад 200 молодих музикантів із 16 країн світу. Вони традиційно будуть змагатися у чотирьох номінаціях: фортепіано, скрипка, віолончель та сольний спів. Переможці отримають грошові призи – 20, 14 і 8 тисяч доларів за перші три місця, а також заохочувальні премії. Крім того, золотий призер номінації «Скрипка» отримає унікальну можливість в останній день конкурсу зіграти на скрипці Страдіварі.
Голова журі у номінації «Сольний спів», народна артистка України Марія Стеф’юк розповідає, що за конкурсом слідкує вже впродовж багатьох років і ніколи не втомлюється дивуватись з талантів конкурсантів та їхніх оригінальних інтерпретацій. На цьогорічний захід вона покладає великі надії і, перш за все, сподівається на успішність нововведень.
Цей конкурс може бути поряд з будь-яким конкурсом. Він нічим не відрізняється від конкурсів імені Калас, або Домінго, або ОбразцовоїМарія Стеф’юк
Євтушенко: навіщо конкурс, якщо в ньому не виграють кращі?
Музичний критик і мистецтвознавець Олександр Євтушенко актуальність і необхідність розвитку класичного мистецтва він не заперечує. Однак у чесність і прозорість конкурсу не вірить. «Не в нашій країні», – каже Євтушенко.
Загальний стан справ у класичній виконавській музиці та взагалі у цій сфері дуже низький. Це колосальне падіння. Ця система фінансування класичної музики надзвичайно корумпована... І виграють не найкращіОлександр Євтушенко
Олександр Євтушенко каже: українські виконавці класичного жанру дуже затребувані у світі, втім, «на постійно» за кордон із них потрапляє не так уже й багато. «Вони, безумовно, котуються в світі і світ в них дуже зацікавлений. Але між цими виконавцями і світом існують величезні бар’єри, і це створює стан невизначеності, невпевненості і навіть страху», – додає критик.
Тим часом світ має змогу долучитися до України під час конкурсу. Серед учасників – музиканти зі США, Венесуели, Японії, Італії та Польщі.
За півстоліття свого існування Міжнародний конкурс імені Лисенка відкрив світові імена піаніста Дмитра Онищенка, скрипаля Дмитра Ткаченка, оперних співачок Оксана Дикої і Людмили Монастирської. Останні нині є солістками італійської «Ла Скали».