Львів – Курбе, Моне, Ренуар, Буден, Жеріко. Чудові полотна цих видатних митців та інших французьких імпресіоністів можна оглянути в Національному музеї імені Андрея Шептицького у Львові. Тут відкрилась виставка «Нормандія у живописі», яка триватиме три місяці. Вперше для українців випала унікальна можливість помилуватись шедеврами славетних французьких митців в Україні. Цей неймовірний подарунок Франція зробила з нагоди 20-ліття дипломатичних відносин із Україною.
Близько 60 полотен Моне, Ренуара, Війона, Будена, Жеріко, Курбе, Коро та інших митців виставлено у Львові. Вони захоплюють красою, стилем, кольорами. Це мандрівка Нормандією ХІХ–початку ХХ століття: узбережжями, сільськими куточками, зеленими пасовищами, маленькими готелями і кав’ярнями.
Ось будують човен біля моря, жінки прогулюються під парасольками у саду, на подвір’ї відпочивають селяни, люди збирають водорості, рибалки на березі моря, штормить, тиха і затишна сільська вуличка у Нормандії – це маленька частина тих сюжетів, що передають на полотні французькі імпресіоністи.
Ідентичність Нормандії манила митців
Нормандія манила митців із різних куточків Франції своїми мальовничими місцями, простотою, людьми. Художники втікали з великих міст, де на них тиснула промисловість і цивілізація. Ідентичність, колоритність Нормандії митці переносили на свої полотна.
Двадцять років тому регіональна рада Нижньої Нормандії почала збирати колекцію картин під назвою «Нормандія у живописі». На сьогодні вона складається зі 120 полотен від 1750-го до 1950 років і представлена у колишньому жіночому монастирі Абатство Дам. Щороку полотна оглядають понад 10 тисяч відвідувачів.
Колекція не є завершеною. Бо нормандці мріють поповнити її полотнами Антуана Гійоме, Френка Боггса, Олександа Дюбура, Віктора Війона. Кожен мистецький твір пов’язаний із Нормандією. А цінність цієї колекції в тому, що вона демонструє розмаїття художніх напрямів: реалізму, романтизму, імпресіонізму та постімпресіонізму, всі ті течії, які привели до модернізму ХХ століття.
Колекція є своєрідною туристичною промоцією Нормандії у світі, вона показує спадщину Нормандії. Художники-імпресіоністи поставили пейзаж на перше місце, зазначає директор колекції «Нормандія у живописі» Ален Тап’є.
«Художники сказали, що в Нормандії така природа, як ніде у світі. Треба звертати увагу не лише на імена художників, а на те, що вони намалювали. Нормандія – це територія художників-імпресіоністів», – говорить французький мистецтвознавець.
Ален Тап’є також зауважив, що він не має якогось одного улюбленого художника, але вважає роботи менше знаних митців не гіршими від полотен Моне чи Ренуара.
Востаннє у Львові виставляли картини французьких митців у 1930-х роках
За словами директора Національного музею імені Андрея Шептицького у Львові Ігоря Кожана, на сьогодні в Україні це найцінніша художня виставка з усіх, які представлені у музеях.
«Виставки з Франції, французьких митців, ми мали у Львові в 30-х роках. У стінах Національного музею представлялись художники, які брали участь у виставках, що тоді організовувались. Це епохально, історично існує ланцюг, який з’єднує національний музей минулого із сьогоденням. Але вперше в Україні виставка з музею Франції», – наголошує Ігор Кожан.
Колекція експонувалась у музеях Франції, Австрії, США, Італії, Естонії, Латвії та Білорусі.До 26 серпня частину її можна оглянути у Львові, а потім її представлять у Національному художньому музеї в Києві.
Близько 60 полотен Моне, Ренуара, Війона, Будена, Жеріко, Курбе, Коро та інших митців виставлено у Львові. Вони захоплюють красою, стилем, кольорами. Це мандрівка Нормандією ХІХ–початку ХХ століття: узбережжями, сільськими куточками, зеленими пасовищами, маленькими готелями і кав’ярнями.
Ось будують човен біля моря, жінки прогулюються під парасольками у саду, на подвір’ї відпочивають селяни, люди збирають водорості, рибалки на березі моря, штормить, тиха і затишна сільська вуличка у Нормандії – це маленька частина тих сюжетів, що передають на полотні французькі імпресіоністи.
Ідентичність Нормандії манила митців
Нормандія манила митців із різних куточків Франції своїми мальовничими місцями, простотою, людьми. Художники втікали з великих міст, де на них тиснула промисловість і цивілізація. Ідентичність, колоритність Нормандії митці переносили на свої полотна.
Двадцять років тому регіональна рада Нижньої Нормандії почала збирати колекцію картин під назвою «Нормандія у живописі». На сьогодні вона складається зі 120 полотен від 1750-го до 1950 років і представлена у колишньому жіночому монастирі Абатство Дам. Щороку полотна оглядають понад 10 тисяч відвідувачів.
Колекція не є завершеною. Бо нормандці мріють поповнити її полотнами Антуана Гійоме, Френка Боггса, Олександа Дюбура, Віктора Війона. Кожен мистецький твір пов’язаний із Нормандією. А цінність цієї колекції в тому, що вона демонструє розмаїття художніх напрямів: реалізму, романтизму, імпресіонізму та постімпресіонізму, всі ті течії, які привели до модернізму ХХ століття.
Колекція є своєрідною туристичною промоцією Нормандії у світі, вона показує спадщину Нормандії. Художники-імпресіоністи поставили пейзаж на перше місце, зазначає директор колекції «Нормандія у живописі» Ален Тап’є.
«Художники сказали, що в Нормандії така природа, як ніде у світі. Треба звертати увагу не лише на імена художників, а на те, що вони намалювали. Нормандія – це територія художників-імпресіоністів», – говорить французький мистецтвознавець.
Ален Тап’є також зауважив, що він не має якогось одного улюбленого художника, але вважає роботи менше знаних митців не гіршими від полотен Моне чи Ренуара.
Востаннє у Львові виставляли картини французьких митців у 1930-х роках
За словами директора Національного музею імені Андрея Шептицького у Львові Ігоря Кожана, на сьогодні в Україні це найцінніша художня виставка з усіх, які представлені у музеях.
«Виставки з Франції, французьких митців, ми мали у Львові в 30-х роках. У стінах Національного музею представлялись художники, які брали участь у виставках, що тоді організовувались. Це епохально, історично існує ланцюг, який з’єднує національний музей минулого із сьогоденням. Але вперше в Україні виставка з музею Франції», – наголошує Ігор Кожан.
Колекція експонувалась у музеях Франції, Австрії, США, Італії, Естонії, Латвії та Білорусі.До 26 серпня частину її можна оглянути у Львові, а потім її представлять у Національному художньому музеї в Києві.