У Рівному фестиваль розпочав джаз-оркестр «Біг-бенд» Палацу дітей і молоді та відоме за межами України тріо з солісткою Юлією Тимочко. Волиняни грають і люблять джаз, однак для підтримки джазових традицій необхідне не лише музикування наодинці та поїздки на джаз-фести за кордон.
Нинішній Луцько-рівненський проект «Art Jazz Cooperation» став можливим завдяки тому, що фанатами джазу виявились бізнесмени – банкір Сергій Гемберг та підприємець Олександр Трофимчук, а співорганізатором із Луцька – професійний музикант Олег Баковський. У розпалі світової економічної кризи їх об’єднала ідея – рятувати земляків... джазом. Так робила Америка в часи Великої депресії.
Проект стартував зі створення у Рівному джаз-клубу «Джазові емоції» (скорочено – ДжЕм). На той час у Луцьку джаз-клуб уже існував. За півтора роки на рівненсько-волинських сценах виступили такі відомі світові зірки, як американський піаніст Дон Фрідман та співачка з Канади Сієна Дален, німецький дипломат і гітарист Жан-П’єр Фрьоллі та піаністка з Німеччини Дара Навродська, молодіжний «Ewa Kawka Quartet» із Кракова, уральський «Free-spoken band» і львівський «Дзиґа Імейджин», ізраїльтянин, а донедавна рівнянин Ігор Перчук, кримський гітарист Інвер Ізмайлов, віртуозний київський піаніст Олексій Боголюбов і ще багато вітчизняних джазових виконавців.
Музичний зорепад – на два міста
Нинішній фестиваль «Art Jazz Cooperation», котрий відбувається тут уже втретє, перетворився на феєрію джазових зірок. Катіко Пурцеладзе і Лаура Марті у складі столичних гуртів підтвердили тезу про розмаїття українських джазових виконавців, демонструючи публіці власні інтерпретації відомих творів, у тому числі темпераментної бразильської музики. Словацький «Джо Кокер» Петер Ліпа, розпочинаючи свій виступ, перепросив за те, що не вміє спілкуватися українською, але зазначив, що чудово її розуміє.
А тим часом мову музики Петера Ліпи, як і українсько-польського тріо «УКРаПОЛ» глядач зрозумів без проблем. Тут же, просто на сцені народжувались нові творчі тандеми: – Петер Ліпа – російський піаніст Андрій Разін, або ж росіянка Ніна Шацька – волинське тріо Олега Баковського.
Хед-лайнерами фестивалю стали учасники київського секстету «МanSound». У їхньому виконанні прозвучали популярні джазові стандарти та український фольклор в оригінальному аранжуванні.
Починати потрібно з фестивалів і «ефемок» – Олег Скрипка
А на завершення, у буквальному сенсі просто з заокеанського туру в Сполучених Штатах і Канаді, до рівнян завітав Олег Скрипка зі своїм новим проектом «Джаз-кабаре «Забава».
Основний кістяк пісень Джаз-кабаре «Забава» складають пісні корифея української естрадної пісні 30-40-х років Богдана Веселовського, розповів Олег Скрипка. Тодішня музика кабаре поєднувала традиційний джаз, міський романс та оперету. Забутий музичний пласт, піднятий Скрипкою та його однодумцями, уже нині починає витісняти з місцевих ресторанів традиційну «попсу». Тим часом автор проекту вважає – гумор, запал і музикальність «Джаз-кабаре» разом із кращими зразками сучасної української музики повинні перш за все змінити ментальність тих, хто «подає» музику українському глядачеві і слухачеві – а саме ді-джеїв та керівників ФМ-станцій.
«Якого рівня музика звучить на ринках країни – такого рівня культура і мораль присутні в головах політиків. Так вважав Конфуцій. Тож нам дійсно потрібно піднімати музичний рівень, і тоді все буде гаразд», – зауважив Олег Скрипка.
Щорічна глядачка фестивалю, рівнянка Оксана Фусик вважає, що найбільшим відкриттям «Art Jazz Cooperation-2010» став глядач. «Публіка, яка раніше в Рівному не хотіла ходити на джаз, нині навчилася слухати і чути. Упізнавши стандарт, вона починала аплодувати, і зрозуміла, що потрібно аплодувати після імпровізацій. Коли чуєш, як сприймає концерт публіка, отримуєш від того не менше задоволення, ніж від того, що відбувається на сцені», – зауважує Оксана Фусик.
Упродовж фестивалю за артистами пильно спостерігали художники – за час виступів публіка могла спостерігати народження швидких замальовок на своїх кумирів. Один із художників виявився солістом рокабіллі-гурту «ОТ VINTA» Юрієм Журавлем. Квак-пык – це імпровіз, власне, джаз в образотворчому мистецтві, пояснює Юрій. «Вчора, до речі, кілька глядачів підходили до нас і теж малювали, – каже він. – Коли творчість спонукає до творчості – це класно. Це справжній джаз!»
У рамках фестивалю відбувся Другий всеукраїнський фотоконкурс «Джазові емоції», в якому взяли участь півсотні фотографів. Переможцем визнаний донецький фотохудожник Вадим Васін. За висловом президента рівненського джаз-клубу Сергія Гемберга, у планах на наступний рік – провести фестиваль, котрий би об’єднав усі міста Західної України.
Нинішній Луцько-рівненський проект «Art Jazz Cooperation» став можливим завдяки тому, що фанатами джазу виявились бізнесмени – банкір Сергій Гемберг та підприємець Олександр Трофимчук, а співорганізатором із Луцька – професійний музикант Олег Баковський. У розпалі світової економічної кризи їх об’єднала ідея – рятувати земляків... джазом. Так робила Америка в часи Великої депресії.
Проект стартував зі створення у Рівному джаз-клубу «Джазові емоції» (скорочено – ДжЕм). На той час у Луцьку джаз-клуб уже існував. За півтора роки на рівненсько-волинських сценах виступили такі відомі світові зірки, як американський піаніст Дон Фрідман та співачка з Канади Сієна Дален, німецький дипломат і гітарист Жан-П’єр Фрьоллі та піаністка з Німеччини Дара Навродська, молодіжний «Ewa Kawka Quartet» із Кракова, уральський «Free-spoken band» і львівський «Дзиґа Імейджин», ізраїльтянин, а донедавна рівнянин Ігор Перчук, кримський гітарист Інвер Ізмайлов, віртуозний київський піаніст Олексій Боголюбов і ще багато вітчизняних джазових виконавців.
Музичний зорепад – на два міста
Нинішній фестиваль «Art Jazz Cooperation», котрий відбувається тут уже втретє, перетворився на феєрію джазових зірок. Катіко Пурцеладзе і Лаура Марті у складі столичних гуртів підтвердили тезу про розмаїття українських джазових виконавців, демонструючи публіці власні інтерпретації відомих творів, у тому числі темпераментної бразильської музики. Словацький «Джо Кокер» Петер Ліпа, розпочинаючи свій виступ, перепросив за те, що не вміє спілкуватися українською, але зазначив, що чудово її розуміє.
А тим часом мову музики Петера Ліпи, як і українсько-польського тріо «УКРаПОЛ» глядач зрозумів без проблем. Тут же, просто на сцені народжувались нові творчі тандеми: – Петер Ліпа – російський піаніст Андрій Разін, або ж росіянка Ніна Шацька – волинське тріо Олега Баковського.
Хед-лайнерами фестивалю стали учасники київського секстету «МanSound». У їхньому виконанні прозвучали популярні джазові стандарти та український фольклор в оригінальному аранжуванні.
Починати потрібно з фестивалів і «ефемок» – Олег Скрипка
А на завершення, у буквальному сенсі просто з заокеанського туру в Сполучених Штатах і Канаді, до рівнян завітав Олег Скрипка зі своїм новим проектом «Джаз-кабаре «Забава».
Основний кістяк пісень Джаз-кабаре «Забава» складають пісні корифея української естрадної пісні 30-40-х років Богдана Веселовського, розповів Олег Скрипка. Тодішня музика кабаре поєднувала традиційний джаз, міський романс та оперету. Забутий музичний пласт, піднятий Скрипкою та його однодумцями, уже нині починає витісняти з місцевих ресторанів традиційну «попсу». Тим часом автор проекту вважає – гумор, запал і музикальність «Джаз-кабаре» разом із кращими зразками сучасної української музики повинні перш за все змінити ментальність тих, хто «подає» музику українському глядачеві і слухачеві – а саме ді-джеїв та керівників ФМ-станцій.
«Якого рівня музика звучить на ринках країни – такого рівня культура і мораль присутні в головах політиків. Так вважав Конфуцій. Тож нам дійсно потрібно піднімати музичний рівень, і тоді все буде гаразд», – зауважив Олег Скрипка.
Щорічна глядачка фестивалю, рівнянка Оксана Фусик вважає, що найбільшим відкриттям «Art Jazz Cooperation-2010» став глядач. «Публіка, яка раніше в Рівному не хотіла ходити на джаз, нині навчилася слухати і чути. Упізнавши стандарт, вона починала аплодувати, і зрозуміла, що потрібно аплодувати після імпровізацій. Коли чуєш, як сприймає концерт публіка, отримуєш від того не менше задоволення, ніж від того, що відбувається на сцені», – зауважує Оксана Фусик.
Упродовж фестивалю за артистами пильно спостерігали художники – за час виступів публіка могла спостерігати народження швидких замальовок на своїх кумирів. Один із художників виявився солістом рокабіллі-гурту «ОТ VINTA» Юрієм Журавлем. Квак-пык – це імпровіз, власне, джаз в образотворчому мистецтві, пояснює Юрій. «Вчора, до речі, кілька глядачів підходили до нас і теж малювали, – каже він. – Коли творчість спонукає до творчості – це класно. Це справжній джаз!»
У рамках фестивалю відбувся Другий всеукраїнський фотоконкурс «Джазові емоції», в якому взяли участь півсотні фотографів. Переможцем визнаний донецький фотохудожник Вадим Васін. За висловом президента рівненського джаз-клубу Сергія Гемберга, у планах на наступний рік – провести фестиваль, котрий би об’єднав усі міста Західної України.