Афіша Будинку актора розпланована до кінця березня. Його працівники сподіваються, що працюватимуть у приміщенні караїмської кенаси ще й у квітні. Щоправда, продаючи квитки, білетер попереджає, що будинок актора можуть виселити, у такому випадку концерт або вистава не відбудеться. Кенаса – це молитовний будинок караїмів. Представників цієї релігійної спільноти в Україні майже не залишилося.
Днями директор Будинку актора Вікторія Москаленко отримала листа з Управління культурної спадщини столиці із черговим проханням звільнити приміщення, бо місто не продовжило контракту оренди. «Я не уявляю, як Будинок актора от так за вказівкою чиновників припинить існувати, – каже вона. – Навіть якщо в цьому приміщенні буде якийсь інший заклад культури, мене лякає таке знеособлення культурних установ з боку київської влади».
У виселенні є бізнес-інтерес, вважає Вікторія Москаленко, адже крім кенаси, будинку актора належать і офісні приміщення, і ділянка землі у центрі міста. Щоправда, конкретну особу, яка б зазіхала на цей будинок актора, Вікторія Москаленко назвати не може.
Голос охоронця пам’яток
Керівник Головного управління охорони культурної спадщини Київської міської держаної адміністрації Руслан Кухаренко, який ініціює виселення, вважає, що будинок може розвалитися і що орендар не підтримує приміщення у належному стані. За його словами, ще вісім років тому експертиза засвідчила, що будинок – під загрозою: фундамент поділився на шість частин, тріщини проходять зі стелі до долу. Через вібрацію метрополітену та через підмочування ґрунтів об’єкт почав розвалюватися.
«Кожен рік до нас звертається Будинок актора, – говорить Руслан Кухаренко, – з прохання продовжити оренду, а ми кажемо, що не можемо (цього зробити), бо будинок перебуває в аварійному стані. Особливо ця зима призвела до значних втрат: на даху, по стінах багато розтріскувань».
Корені проблеми, продовжує він, сягають початку ХХ століття, коли зводили споруду. Технічні показники бетону та арматури, які використовував архітектор Владислав Городецький під час будівництва, не виправдали сподівань, тому ліпка руйнується. Подібні проблеми торкнулися інших об’єктів архітектора у столиці – і будинку з химерами, і костелу Св. Миколая. Найстрашніше, каже міський чиновник, що руйнування відбуваються непомітно.
За підрахунками Головного управління охорони культурної спадщини, для ремонту будинку актора необхідно 20 мільйонів гривень та щонайменше рік робіт. Голова комісії з питань культури Київради Олександр Бригинець балансує між інтересами двох сторін: з одного боку – колектив Будинку актора, а з іншого – старовинна пам’ятка культури, яка під загрозою руйнування.
Для ухвалення остаточного рішення потрібна коштовна експертиза, яка може складати 10-15% суми, необхідної на ремонт. Та незалежно від фіналу, Олександр Бригинець хотів би отримати певні гарантії: «По-перше, це гарантія Київради, що це приміщення не буде перепрофільовано – тобто щоб там завжди був заклад культури. Як він буде називатися – це вже інше питання. І друге питання: що у Києва знайдуться гроші. Бо коли ми кажемо, що це приміщення треба ремонтувати – це правильно, але я знаю, що багато інших приміщень теж треба ремонтувати, і на це немає грошей».
Першочергово, вважає Олександр Бригинець, слід зібрати документи про стан будинку і з’ясувати, наскільки терміновий ремонт. А на рівні влади, вважає він, необхідно знайти оптимальне рішення ситуації щодо майбутнього Будинку актора.
Днями директор Будинку актора Вікторія Москаленко отримала листа з Управління культурної спадщини столиці із черговим проханням звільнити приміщення, бо місто не продовжило контракту оренди. «Я не уявляю, як Будинок актора от так за вказівкою чиновників припинить існувати, – каже вона. – Навіть якщо в цьому приміщенні буде якийсь інший заклад культури, мене лякає таке знеособлення культурних установ з боку київської влади».
У виселенні є бізнес-інтерес, вважає Вікторія Москаленко, адже крім кенаси, будинку актора належать і офісні приміщення, і ділянка землі у центрі міста. Щоправда, конкретну особу, яка б зазіхала на цей будинок актора, Вікторія Москаленко назвати не може.
Голос охоронця пам’яток
Керівник Головного управління охорони культурної спадщини Київської міської держаної адміністрації Руслан Кухаренко, який ініціює виселення, вважає, що будинок може розвалитися і що орендар не підтримує приміщення у належному стані. За його словами, ще вісім років тому експертиза засвідчила, що будинок – під загрозою: фундамент поділився на шість частин, тріщини проходять зі стелі до долу. Через вібрацію метрополітену та через підмочування ґрунтів об’єкт почав розвалюватися.
«Кожен рік до нас звертається Будинок актора, – говорить Руслан Кухаренко, – з прохання продовжити оренду, а ми кажемо, що не можемо (цього зробити), бо будинок перебуває в аварійному стані. Особливо ця зима призвела до значних втрат: на даху, по стінах багато розтріскувань».
Корені проблеми, продовжує він, сягають початку ХХ століття, коли зводили споруду. Технічні показники бетону та арматури, які використовував архітектор Владислав Городецький під час будівництва, не виправдали сподівань, тому ліпка руйнується. Подібні проблеми торкнулися інших об’єктів архітектора у столиці – і будинку з химерами, і костелу Св. Миколая. Найстрашніше, каже міський чиновник, що руйнування відбуваються непомітно.
За підрахунками Головного управління охорони культурної спадщини, для ремонту будинку актора необхідно 20 мільйонів гривень та щонайменше рік робіт. Голова комісії з питань культури Київради Олександр Бригинець балансує між інтересами двох сторін: з одного боку – колектив Будинку актора, а з іншого – старовинна пам’ятка культури, яка під загрозою руйнування.
Для ухвалення остаточного рішення потрібна коштовна експертиза, яка може складати 10-15% суми, необхідної на ремонт. Та незалежно від фіналу, Олександр Бригинець хотів би отримати певні гарантії: «По-перше, це гарантія Київради, що це приміщення не буде перепрофільовано – тобто щоб там завжди був заклад культури. Як він буде називатися – це вже інше питання. І друге питання: що у Києва знайдуться гроші. Бо коли ми кажемо, що це приміщення треба ремонтувати – це правильно, але я знаю, що багато інших приміщень теж треба ремонтувати, і на це немає грошей».
Першочергово, вважає Олександр Бригинець, слід зібрати документи про стан будинку і з’ясувати, наскільки терміновий ремонт. А на рівні влади, вважає він, необхідно знайти оптимальне рішення ситуації щодо майбутнього Будинку актора.