Свист і галас на міланській площі Скала. Поліцейські кийки проти обуреного натовпу під дощем. Летять яйця, вибухають пітарди і гучно скандують «Ганьба!» маніфестанти. «За ціну одного квитка міг би платити три місяці за квартиру!», – кричить робочий із дитиною на руках.
Хто знає, на які нові сюжети надихнуло це видовище американця Дена Брауна, автора книжок «Код да Вінчі», «Ангели і демони». Він був серед vip-глядачів того вечора, як і президент Італії Джорджо Наполітано. Міланські репортери помітили, що цього разу було менше помпезності і шику, на диво мало урядовців. Певно, наперед відчули «гарячу» атмосферу.
Театр і проблеми суспільства
Люди вийшли протестували проти скорочення робочих місць через економічну кризу. За перше півріччя нинішнього року, рівень безробіття в Італії становив понад 7 відсотків, тоді як середньоєвропейський показник був 9 відсотків. Це останні дані агентства Eurostat.
Невдоволення страйкарів було почуте. На прохання працівників театру перед початком вистави присутні стоячи 60 секунд вшанували людей, які втратили чи ризикують втратити роботу. Заступник міністра з питань комунікацій Паоло Романі зазначив: «Безумовно, вшанування хвилиною мовчання багато родин, які нині втрачають робочі місця, це був важливий момент урочистого вечора. Це свідчить, що між театром «Ла Скала» і суспільством та його проблемами немає прірви».
Славні імена на сцені «Ла Скала»
За понад двохсотлітню історію на сцені знаменитого театру виступали багато зірок ліричного співу. З-поміж них згадаємо Соломію Крушельницьку і Олександра Мишугу, Анатолія Солов’яненка та Вікторію Лук’янець.
У понеділок 7 грудня в ролі Кармен був тріумфальний дебют молодої грузинської співачки Аніти Рахвелішвілі. Постановку відомої опери Жоржа Бізе здійснила сицилійський режисер Емма Данте.
Інтернаціональний склад театральної трупи – жива традиція, яка не покидає «Ла Скалу», зауважила міський голова Мілана Летіція Моратті. «Цю виставу «Кармен» створили режисер із Сицилії, диригент із Німеччини, народжений у Буенос-Айресі, співаки, котрі прибули із Грузії, Монако ... Тож, «Ла Скала» залишається не тільки національним, а й міжнародним орієнтиром», – наголосила пані Моратті, закохана в оперу.
14 хвилин тріумфу
Після закінчення вистави гучні аплодисменти не вщухали 14 хвилин. 25-річна грузинка Рахвелішвілі зачарувала італійську публіку колоритним меццо-сопрано. Лунав також і невдоволений свист на адресу режисера. Не всім виявилася до вподоби осучаснена постановка із сицилійськими мотивами. Але свисти і критичні вигуки, це також в традиціях «Ла Скали», котра славиться надто прискіпливою публікою.
А ще сильні сторони цього театру – оркестр і хор. Так вважає іспанський тенор Плачідо Домінго. Йому над усе сподобалася музична частина опери «Кармен» у день відкриття нового сезону в театрі «Ла Скала».
(Рим – Прага – Київ)
Хто знає, на які нові сюжети надихнуло це видовище американця Дена Брауна, автора книжок «Код да Вінчі», «Ангели і демони». Він був серед vip-глядачів того вечора, як і президент Італії Джорджо Наполітано. Міланські репортери помітили, що цього разу було менше помпезності і шику, на диво мало урядовців. Певно, наперед відчули «гарячу» атмосферу.
Театр і проблеми суспільства
Люди вийшли протестували проти скорочення робочих місць через економічну кризу. За перше півріччя нинішнього року, рівень безробіття в Італії становив понад 7 відсотків, тоді як середньоєвропейський показник був 9 відсотків. Це останні дані агентства Eurostat.
Невдоволення страйкарів було почуте. На прохання працівників театру перед початком вистави присутні стоячи 60 секунд вшанували людей, які втратили чи ризикують втратити роботу. Заступник міністра з питань комунікацій Паоло Романі зазначив: «Безумовно, вшанування хвилиною мовчання багато родин, які нині втрачають робочі місця, це був важливий момент урочистого вечора. Це свідчить, що між театром «Ла Скала» і суспільством та його проблемами немає прірви».
Славні імена на сцені «Ла Скала»
За понад двохсотлітню історію на сцені знаменитого театру виступали багато зірок ліричного співу. З-поміж них згадаємо Соломію Крушельницьку і Олександра Мишугу, Анатолія Солов’яненка та Вікторію Лук’янець.
У понеділок 7 грудня в ролі Кармен був тріумфальний дебют молодої грузинської співачки Аніти Рахвелішвілі. Постановку відомої опери Жоржа Бізе здійснила сицилійський режисер Емма Данте.
Інтернаціональний склад театральної трупи – жива традиція, яка не покидає «Ла Скалу», зауважила міський голова Мілана Летіція Моратті. «Цю виставу «Кармен» створили режисер із Сицилії, диригент із Німеччини, народжений у Буенос-Айресі, співаки, котрі прибули із Грузії, Монако ... Тож, «Ла Скала» залишається не тільки національним, а й міжнародним орієнтиром», – наголосила пані Моратті, закохана в оперу.
14 хвилин тріумфу
Після закінчення вистави гучні аплодисменти не вщухали 14 хвилин. 25-річна грузинка Рахвелішвілі зачарувала італійську публіку колоритним меццо-сопрано. Лунав також і невдоволений свист на адресу режисера. Не всім виявилася до вподоби осучаснена постановка із сицилійськими мотивами. Але свисти і критичні вигуки, це також в традиціях «Ла Скали», котра славиться надто прискіпливою публікою.
А ще сильні сторони цього театру – оркестр і хор. Так вважає іспанський тенор Плачідо Домінго. Йому над усе сподобалася музична частина опери «Кармен» у день відкриття нового сезону в театрі «Ла Скала».
(Рим – Прага – Київ)