Загалом у Львові на 800 тисяч населення припадає 255 релігійних об’єктів. Найдавнішою є Церква Святого Миколая, датована кінцем ХІІІ століття. Поруч неї розташовані ще чотири давні храми. Найбільше будувалось церков у 14-18 століттях за польського панування та в міжвоєнний час у 1919-39 роках.
У місті з’явились отці-домініканці, бернардини, кармеліти босі та черевичкові, францисканці, капуцини, реформати, місіонери, пауліни, єзуїти, августинці і цей перелік ще не увесь. Усі вони мали монастирі і церкви, це свідчення багатства міста на сакральні споруди. Це було багатоконфесійне місто, де поруч жили вірні різних віросповідань.
Великих руйнувань зазнали храми у часи австрійської імперії, радянського періоду, а більше десятка синагог були знищені в роки Другої світової війни. Напередодні проголошення незалежності України у місті діяли лише 20 православних і римо-католицьких церков, а більшість християнських святинь використовувались не за призначенням. Українська Греко-Католицька церква (УГКЦ ) була ліквідована сталінським режимом у 1946 році на псевдособорі, а перед цим арештували увесь єпископат. Із проголошенням незалежності України і відновлення УГКЦ почалось відродження монастирів і церков.
Одні приходять помолитись, а інші оглянути красу сакрального мистецтва
Кожна святиня має свою історію і чудотворні ікони. Усі релігійні об’єкти вказані в довіднику, вони нанесені на мапу міста. Адже мандрівка Львовом – неодмінно ще й пізнання сакральних пам’яток. Оскільки майже усі вони діють, то туристи доволі часто присутні на богослужіннях і для багатьох гостей міста це свого роду паломництво.
«Хтось приходить подивитись, як гарно, які ікони, а хтось – помолитись. Я думаю, що у Львові можна поєднати одне і друге. Є різні храми, десь мало вірних, але ця церква відома усім, десь навпаки», – зазначає укладач атласу Тарас Гринчишин.
У львівських храмах зберігаються оригінали і копії 15 чудотворних ікон, мощі понад 25 Святих і Блаженних. У Святоюрській крипті поховані видатні духовні особи УГКЦ кардинал Сембратович, митрополит Андрей Шептицький, кардинал Сліпий, а на Янівському цвинтарі спочиває святий римо-католицької церкви Юзеф Більчевський, на Личакові – святий Зигмунд Гораздовський. До місць поховань цих духовних осіб щодня приходять у молитві тисячі людей.
Сестра Маркіяна розповіла, що в монастир згромадження Святого Йосифа приїжджають сотні паломників, щоб просити заступництва у Блаженних сестер Олімпії і Лаврентії. «Паломництво має релігійне призначення. Це для тих туристів, які хочуть молитись, знати релігійне значення», – каже вона.
За словами монахині, неприпустимо святі місця перетворювати на бізнесові туристичні об’єкти, адже це передусім місце молитви, духовних переживань. І сакральний Львів має перспективи паломницького туризму.
(Львів – Київ – Прага)
У місті з’явились отці-домініканці, бернардини, кармеліти босі та черевичкові, францисканці, капуцини, реформати, місіонери, пауліни, єзуїти, августинці і цей перелік ще не увесь. Усі вони мали монастирі і церкви, це свідчення багатства міста на сакральні споруди. Це було багатоконфесійне місто, де поруч жили вірні різних віросповідань.
Великих руйнувань зазнали храми у часи австрійської імперії, радянського періоду, а більше десятка синагог були знищені в роки Другої світової війни. Напередодні проголошення незалежності України у місті діяли лише 20 православних і римо-католицьких церков, а більшість християнських святинь використовувались не за призначенням. Українська Греко-Католицька церква (УГКЦ ) була ліквідована сталінським режимом у 1946 році на псевдособорі, а перед цим арештували увесь єпископат. Із проголошенням незалежності України і відновлення УГКЦ почалось відродження монастирів і церков.
Одні приходять помолитись, а інші оглянути красу сакрального мистецтва
Кожна святиня має свою історію і чудотворні ікони. Усі релігійні об’єкти вказані в довіднику, вони нанесені на мапу міста. Адже мандрівка Львовом – неодмінно ще й пізнання сакральних пам’яток. Оскільки майже усі вони діють, то туристи доволі часто присутні на богослужіннях і для багатьох гостей міста це свого роду паломництво.
«Хтось приходить подивитись, як гарно, які ікони, а хтось – помолитись. Я думаю, що у Львові можна поєднати одне і друге. Є різні храми, десь мало вірних, але ця церква відома усім, десь навпаки», – зазначає укладач атласу Тарас Гринчишин.
У львівських храмах зберігаються оригінали і копії 15 чудотворних ікон, мощі понад 25 Святих і Блаженних. У Святоюрській крипті поховані видатні духовні особи УГКЦ кардинал Сембратович, митрополит Андрей Шептицький, кардинал Сліпий, а на Янівському цвинтарі спочиває святий римо-католицької церкви Юзеф Більчевський, на Личакові – святий Зигмунд Гораздовський. До місць поховань цих духовних осіб щодня приходять у молитві тисячі людей.
Сестра Маркіяна розповіла, що в монастир згромадження Святого Йосифа приїжджають сотні паломників, щоб просити заступництва у Блаженних сестер Олімпії і Лаврентії. «Паломництво має релігійне призначення. Це для тих туристів, які хочуть молитись, знати релігійне значення», – каже вона.
За словами монахині, неприпустимо святі місця перетворювати на бізнесові туристичні об’єкти, адже це передусім місце молитви, духовних переживань. І сакральний Львів має перспективи паломницького туризму.
(Львів – Київ – Прага)