Ідея проведення такого спільного зібрання з’явилася два роки тому, коли Папа Бенедикт XVI висловився з приводу Ісламу та насильства. У вересні 2006 року в німецькому місті Реґенсбурзі понтифік процитував візантійського імператора, котрий сказав, що Іслам заохочував насильство, поширюючи свою віру. Виступ вкрай агресивно оцінили мусульмани, і врешті-решт представники обох віросповідань дійшли до взаємного непорозуміння і критичних зауважень.
Скептики полемізують, що і цього разу Папа Ратцінґер наголошуватиме на взаємоповазі між двома релігіями. Про це він говорив за тиждень до саміту, згадавши напади на християн у країнах мусульманського віросповідання.
«Я закликаю міжнародну спільноту, релігійних діячів і всіх людей доброї волі звернути увагу на трагедію, що відбувається у деяких країнах на Сході. Там християни стають жертвами нетерпимості і жорстокого насильства, їх убивають, їм погрожують та примушують покидати оселі у пошуках притулку. У даний момент я думаю про всіх християн в Іраку та Індії», – заявив Папа Римський.
Щоб знайти спільну основу між Ісламом та Християнством
Після реґенсбургської промови Бенедикта іншим приводом для проведення Католицько-Ісламського форуму став минулорічний відкритий лист 138 мусульманських богословів та інтелектуалів до глави Католицької церкви. Вони просили провідника католиків працювати тісніше з мусульманами, щоб допомогти знайти спільну основу між Ісламом та Християнством. Підтримавши ініціативу, понтифік погодився на проведення Католицько-Ісламського форуму кожні два роки в різних місцях.
Тема нинішнього форуму: «Любов Бога, любов до ближнього». У Ватикані обговорюють теологічні та духовні засади обох релігій, які навчають любові та щедрості. За прогнозами оглядачів, тема зібрання може створити сприятливий клімат для порозуміння і співпраці.
Особливий момент римського зібрання полягає у дискусії довкола розумного читання і тлумачення священних текстів. А йдеться передусім про трактування теми насильства у Корані. Це і було головною темою папського виступу в Реґенсбурзі.
Італійський письменник, знавець Ісламу Франческо Дзанніні вважає, що на цій ниві ще багато роботи попереду. «Я б сказав, що значна частина ісламських інтелектуалів замислюється і критично обмірковує розділи Корану. Але водночас можна стверджувати, що і досі класичні школи мусульманської думки все ще схильні трактувати Коран, сприймаючи його дослівно як священний текст», – зазначає письменник.
Католицько-Ісламський форум відбувається вперше, водночас кардинал Жан-Луї Тауран, відповідальний у Ватикані за міжрелігійний діалог, наголошує, що саміт не слід вважати початком нової дискусії. Ісламсько-християнський діалог триває вже 1400 років, зауважив Тауран.
(Рим – Прага – Київ)
Скептики полемізують, що і цього разу Папа Ратцінґер наголошуватиме на взаємоповазі між двома релігіями. Про це він говорив за тиждень до саміту, згадавши напади на християн у країнах мусульманського віросповідання.
«Я закликаю міжнародну спільноту, релігійних діячів і всіх людей доброї волі звернути увагу на трагедію, що відбувається у деяких країнах на Сході. Там християни стають жертвами нетерпимості і жорстокого насильства, їх убивають, їм погрожують та примушують покидати оселі у пошуках притулку. У даний момент я думаю про всіх християн в Іраку та Індії», – заявив Папа Римський.
Щоб знайти спільну основу між Ісламом та Християнством
Після реґенсбургської промови Бенедикта іншим приводом для проведення Католицько-Ісламського форуму став минулорічний відкритий лист 138 мусульманських богословів та інтелектуалів до глави Католицької церкви. Вони просили провідника католиків працювати тісніше з мусульманами, щоб допомогти знайти спільну основу між Ісламом та Християнством. Підтримавши ініціативу, понтифік погодився на проведення Католицько-Ісламського форуму кожні два роки в різних місцях.
Тема нинішнього форуму: «Любов Бога, любов до ближнього». У Ватикані обговорюють теологічні та духовні засади обох релігій, які навчають любові та щедрості. За прогнозами оглядачів, тема зібрання може створити сприятливий клімат для порозуміння і співпраці.
Особливий момент римського зібрання полягає у дискусії довкола розумного читання і тлумачення священних текстів. А йдеться передусім про трактування теми насильства у Корані. Це і було головною темою папського виступу в Реґенсбурзі.
Італійський письменник, знавець Ісламу Франческо Дзанніні вважає, що на цій ниві ще багато роботи попереду. «Я б сказав, що значна частина ісламських інтелектуалів замислюється і критично обмірковує розділи Корану. Але водночас можна стверджувати, що і досі класичні школи мусульманської думки все ще схильні трактувати Коран, сприймаючи його дослівно як священний текст», – зазначає письменник.
Католицько-Ісламський форум відбувається вперше, водночас кардинал Жан-Луї Тауран, відповідальний у Ватикані за міжрелігійний діалог, наголошує, що саміт не слід вважати початком нової дискусії. Ісламсько-християнський діалог триває вже 1400 років, зауважив Тауран.
(Рим – Прага – Київ)