Metro Exodus. Українці створили гру про постапокаліпсис у Росії

Metro Exodus вийде також українською мовою

Відеогра Metro Exodus вийде у світ 15 лютого. Розробники – українська компанія 4A Games, частина працівників якої колись працювали над відомою грою S.T.A.L.K.E.R. Радіо Свобода поспілкувалося із креативним директором 4A Games Андрієм Прохоровим про новий проект студії.

Metro Exodus вийде 15 лютого на платформах PC, Xbox One та PlayStation 4. Exodus – одна з найочікуваніших ігор року. Такою її називають як профільні світові видання – Kotaku, PCGamer, Polygon, так і непрофільні – The Guardian, Washington Post.

Це – шутер від першої особи, хоррор з елементами виживання та стелс. Дії гри відбуваються в часи постапокаліпсису, який став результатом ядерної війни. Місце – зруйнована територія Росії.

Минулі ігри серії – Metro 2033 і Metro: Last Light, що вийшли у 2010 та 2013 роках, відповідно, гравці та критики оцінили високо. Так само схвальні відгуки зібрало й перевидання цих частин у 2014 році під назвою Metro Redux.

Ігри зроблені за мотивами романів російського письменника Дмитра Глуховського. Головний герой Артем разом із іншими жителями Москви живуть у міській підземці та борються з небезпеками ворожого світу, наповненого мутантами.

Гра про постапокаліпсис у Росії

Креативний директор 4A Games Андрій Прохоров розповідає, що Exodus продовжує історію серії. За сюжетом, Артем разом із дружиною Ганною та друзями втікає з підземного світу Москви в пошуках нового місця для життя. Вони мандрують усією територію країни за допомогою потягу «Аврора».​

​На відміну від минулих ігор, дії яких були сконцентровані під землею в закритому та лінійному просторі, на цей раз гравцям надають більшу свободу.

«За моєю думкою, з початку та до кінця гравець навряд чи занудьгує. Ми проїжджаємо різні місця, різні спільноти, змінюються пори року, самі герої теж змінюються – подорож триває ігровий рік», – каже розробник.

З початку та до кінця гравець навряд чи занудьгує

За словами Прохорова, коли в компанії почали робити прототип гри, то взяли з досвіду роботи над S.T.A.L.K.E.R відкритий світ та «пісочницю», а з Metro – насичений наративний геймплей та орієнтацію на сюжет.

«Тоді ми зрозуміли, що компонента S.T.A.L.K.E.R миттєво перебирає на себе ковдру, а Metro втрачається. І витратили два роки, намагаючись знайти потрібну формулу – скільки чого треба додати в каструлю, щоб і Metro не загубилось, і запрацювала свобода», – каже Прохоров.

Студія вже працює над DLC (додатковим контентом) для Exodus. А чи отримає серія продовження, пов’язано із зацікавленістю аудиторії.

«Уявіть собі, що її реакція жахлива, продажі теж, і нам просто не дають грошей – це пов’язано. Якщо ми зрозуміємо, що інтерес до гри залишається на високому рівні, то, ймовірніше – так, буде продовження», – додає Прохоров.

Exodus матиме офіційну українську локалізацію, що не є поширеним явищем у проектах від великих студій. Минулі частини серії Metro також отримали професійний переклад.

Андрій Прохоров, креативний директор 4A Games

«Ми – українська студія»

Студія 4A Games була створена в Києві у 2006 році. Її заснували працівники іншої української компанії GSC Game World, які працювали над відомою S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl.

4A Games має два офіси – у Києві та в місті Сліма на Мальті. У компанії вирішили відкрити мальтійський офіс у 2014 році, коли Росія окупувала Крим та розпочала військові дії на Донбасі. Причинами часткового переїзду були також проблеми з найняттям спеціалістів потрібного рівня, а також роботою з видавцем – німецькою компанією Deep Silver.

Команда 4A Games

«У той момент наш видавець відверто запитав: як я можу вас фінансувати, якщо не сьогодні-завтра Росія розпочне повномасштабну війну? Його можна було зрозуміти», – каже Андрій Прохоров.

Проте, студія від відкриття офісу на Мальті не стала менш українською. «Коли ми їхали на Мальту, я писав у фейсбуці, що там буде відкрита українська студія. Безумовно, ми українці, не соромимося і не ховаємося. Крім того, ми переживаємо про те, що відбувається в країні», – розповідає розробник.

В Україні ж за останніх п’ять років, за висновками Прохорова, ситуація змінилася на краще.

«Наш директор з розвитку бізнесу Дін Шарп ще з часів S.T.A.L.K.E.R. працював і жив в Україні, та йому багато чого не подобалося. Але десь рік тому він літав у Київ і зазначив, що йому стало комфортніше. Як він каже, в першу чергу змінилися люди – стали більш відкритими, більше розмовляють англійською, більше посміхаються. Тобто стало видно, що країна потроху змінюється», – розповідає він.

За ці п’ять років і сама студія стала більшою, а мальтійський офіс урізноманітнив національний склад 4A Games. Нині там працюють представники майже всіх країн Європи, зі США та Мексики.

Офіс 4A Games, Мальта

Українці не критикують студію через наявність російської складової у грі, каже розробник. При цьому 4A Games стикається з критикою від російських гравців.

Я сказав колегам, що ми робимо гру про наших героїв, а не про сьогоднішню Росію

«Але це загальна культура в інтернеті. На початку роботи над проектом я сказав колегам, що ми робимо гру про наших героїв, а не про сьогоднішню Росію. Ми робимо гру про уявну Росію майбутнього і давайте не паплюжити реноме наших героїв», – уточнює Прохоров.

Грою-конкурентом для Metro Exodus Прохоров вважає проект аналогічного жанру The Last of Us від американської компанії Naughty Dog: «Розумні хлопці – як за атмосферою гри, так і за технічними наворотами».

«Тепер ми попереду в індустрії»

У минулому році компанія NVIDIA презентувала відеокарти нового покоління, основною «фішкою» яких стала технологія освітлення RTX. І саме Exodus від 4A Games стане однією з перших відеоігор з цією технологією.

«З моменту вступу в індустрію ми завжди наздоганяли когось. На серпневій виставці в Німеччині, там, де показали нове освітлення RTX, хлопці з The Last of Us та Battlefield постійно просили показати демо. Це був перший раз, коли вони були позаду, а ми попереду. Дуже-дуже приємне відчуття, адже в цьому змаганні очко пішло на нашу користь», – розповідає розробник.

Це був перший раз, коли вони були позаду, а ми попереду. Дуже-дуже приємне відчуття

При цьому 4A Games не бажають бути «авторами однієї гри» і мають намір рухатись далі. «Є у мене одна мрія і вона пов'язана з космічною грою. Як я жартую, це буде новий жанр, він називається «остання гра» – гра, яка робить непотрібними всі інші ігри в світі», – каже Прохоров.

Але поки що студія не приступає до роботи над новим проектом.