У Криму російські націоналісти вимагають заборонити «Свободу»

Your browser doesn’t support HTML5

У Сімферополі спалили «бандерівський» прапор і «Бандеру»

У Сімферополі кілька десятків представників проросійських націоналістичних організацій вимагали від влади заборонити Всеукраїнське об’єднання «Свобода» і покарати «політичних екстремістів» за проведену нещодавно в Києві смолоскипову ходу на честь Степана Бандери. На підтримку своїх вимог 9 січня вони спалили червоно-чорний прапор УПА і муляж зі світлиною провідника ОУН. Акцію організував депутат кримського парламенту від партії, яка кілька років тому сама проводила смолоскипову ходу за участі молодих неонацистів.

«Фашизм не пройде! Анафема Бандері!» – з хрестом, іконою і під власним портретом на плакатах лідер Конгресу російських общин Криму, депутат Верховної Ради АРК з фракції «Російська єдність» Сергій Шувайников віддавав наказ підпалити червоно-чорний прапор та муляж у чоловічому костюмі з фотографією Степана Бандери. Вогонь довго не розгорався, потім так само довго його гасили.

Російські націоналісти спалили український прапор і макет Бандери у Криму, Сімферополь, 9 січня 2014 року


За словами Сергія Шувайникова, таким чином учасники акції під стінами Постійного представництва президента України в Криму висловили протест проти смолоскипової ходи, що відбулася в Києві 1 січня на честь 105-ї річниці з дня народження провідника ОУН Степана Бандери.

«Ми з цим не згодні! Сьогодні ця коричнева чума неонацизму, яку намагаються вбирати у шати демократії, фактично, захоплює всю Україну. І найголовніше, що не діє влада, не вживає жодних законних заходів проти бойовиків, екстремістів», – зазначив Сергій Шувайников.

Разом з тим депутат також заявив, що учасники акції підтримують чинну владу і виступають проти відставки нинішнього президента та уряду. На пропозицію депутата, мітингувальники ухвалили звернення до президента Віктора Януковича із закликом заборонити «неонацистську партію» Всеукраїнське об’єднання «Свобода» і давати «принципову правову оцінку будь-яким проявам неонацизму та політичного екстремізму».

У зверненні, переданому до Постійного представництва президента України в Криму, також висловлюється обурення «бездіяльністю і байдужістю» представників влади до «пропаганди неонацизму і ксенофобії, закликів до повалення законної влади».

«Російська Єдність» теж проводила смолоскипову ходу – експерт

Кримський політичний експерт Микола Семена звертає увагу на те, що цю акцію депутат від «Російської єдності» провів через кілька днів після того, як на різних інтернет-ресурсах були розміщені світлини з низки заходів проросійських сил Криму, зокрема, смолоскипова хода, спалення книг, «зігування» молодих проросійських активістів. Саме на організованому молодіжним крилом «Російської Єдності» 19 лютого 2010 року смолоскиповому марші молодь активно демонструвала один одному і фотографам нацистські привітання.

Сімферополь, 19 лютого 2010 року


Експерт каже, що зараз проросійські активісти міняють власну тактику і заявляють про свою підтримку владі.

«Ми спостерігаємо сьогодні певну мімікрію проросійських рухів Криму. Зокрема, відомо, що сам Шувайников у 2010 році, коли проводилася ця профашистська демонстрація, про яку нещодавно нагадали публікації в інтернеті, балотувався на виборах від «Російської єдності», – наголосив Микола Семена. Він також нагадав, що Сергій Шувайников і досі є членом депутатської фракції «Російська єдність», а ще не так давно очолював кримську організацію цієї партії.

Сам Сергій Шувайников стверджує, що приєднався до «Російської єдності» вже після скандального смолоскипового маршу.

Я не пам’ятаю, я не брав участі в цих заходах зі свастикою
Сергій Шувайников
«Я не пам’ятаю, я не брав участі в цих заходах зі свастикою. Я знаю, що на фотографіях переважно футбольні фанати. Я не виключаю, що, можливо, і є якісь моменти...», – сказав Сергій Шувайников.

Водночас депутат визнав, що це «щонайменше не прикрашає російські організації», які допускали «екстремістські чи нацистські гасла і привітання», але каже, що залишається членом партії «Російська Єдність».