Київ – Світова прем’єра стрічки Delirium українського художника й режисера Ігоря Подольчака відбудеться цього місяця на міжнародному кінофестивалі «Фанташпорту» в Португалії. Української прем’єри стрічки ще не було, однак режисер сподівається, що її вдасться презентувати влітку на Одеському кінофестивалі. Тим часом у Португалії фільм Delirium представлять у конкурсній програмі фестивалю разом із роботами таких кіномитців, як Такасі Мііке та Кім Кі Дук.
Delirium – другий повнометражний фільм Ігоря Подольчака за мотивами повісті «Індуктор» українського письменника і журналіста Дмитра Бєлянського. За жанром це психоделічна драма. Стрічка починається з того, що родина запрошує молодого психіатра пожити в їхньому будинку, щоб спостерігати за батьком, який поволі втрачає глузд. На цьому місці сюжет закінчується, і починається психіатрична фантасмагорія, де не ясно, хто божевільний, а хто здоровий.
Артхаусна стрічка Delirium, за словами авторів фільму, цілком вписується у формат щорічного фестивалю «Фанташпорту». Свого часу на ньому показували і «Дзеркало» Андрія Тарковського, і «Лабіринт Фавна» Гільєрмо Дель Торо, а серед його призерів – Педро Альмодовар та Ларс фон Трієр.
Сказати, на роботи яких кіномитців схожий його новий фільм, Ігор Подольчак не береться. Однак зазначає: «Я думаю, що тим, хто любить Лінча або раннього Поланського, буде цікаво подивитись моє кіно».
Текст став персонажем
Перший фільм Подольчака, Las Meninas з’явився 2008 року. Він взяв участь у 28 міжнародних фестивалях і став першим українським фільмом, що потрапив до конкурсної програми Роттердамського кінофестивалю. Окрім візуального ряду, стрічка Las Meninas відзначилася ще й музичним супроводом, який написав український композитор Олександр Щетинський. Він же створив музику до фільму Delirium. Композитор каже, що саундтрек до цих стрічок писав, не прив’язуючись до конкретного відеоряду.
«Мені важливо було уявити собі загальний візуальний образ, але не більше. Тому що жодної ілюстрації музичної цей режисер інколи не потребував. Це те, що мені в ньому подобається: музика – це завжди окрема частина складної змістової структури», – каже він.
Іншою важливою складовою фільму є текст, розповідає Ігор Подольчак. У фільмі він відділяється від героїв і перетворюється на окремого персонажа, каже режисер. «Я намагаюсь зробити текст самодостатнім. І особливо це проявилося в фільмі Delirium. Текст там складний, філософсько-психіатричний. Це була дуже цікава для мене практика в плані роботи з мовою», – пояснює він.
Українську прем’єру чекають влітку
У фільмі грають як професійні актори, так і аматори, для яких ролі в Delirium стали першими. Ігор Подольчак зазначає, що для нього важлива типажність актора та фактурний образ.
Delirium знімали власним коштом та за підтримки чеської кінокомпанії. Бюджет стрічки склав близько 800 тисяч євро. «Фільм робили з 2008 року, але випустили тільки зараз. Як бачите, артхаусне кіно не вирізняється значними бюджетом та можливостями», – каже продюсер стрічки Лілія Млинарич.
Утім, частково профінансувати наступну роботу Ігоря Подольчака взялася держава. Ця буде стрічка за мотивами роману «Петербург» російського письменника Андрія Бєлого. А українська прем’єра фільму Delirium, як сподівається режисер, відбудеться на Одеському міжнародному кінофестивалі цього літа.
Delirium – другий повнометражний фільм Ігоря Подольчака за мотивами повісті «Індуктор» українського письменника і журналіста Дмитра Бєлянського. За жанром це психоделічна драма. Стрічка починається з того, що родина запрошує молодого психіатра пожити в їхньому будинку, щоб спостерігати за батьком, який поволі втрачає глузд. На цьому місці сюжет закінчується, і починається психіатрична фантасмагорія, де не ясно, хто божевільний, а хто здоровий.
Артхаусна стрічка Delirium, за словами авторів фільму, цілком вписується у формат щорічного фестивалю «Фанташпорту». Свого часу на ньому показували і «Дзеркало» Андрія Тарковського, і «Лабіринт Фавна» Гільєрмо Дель Торо, а серед його призерів – Педро Альмодовар та Ларс фон Трієр.
Сказати, на роботи яких кіномитців схожий його новий фільм, Ігор Подольчак не береться. Однак зазначає: «Я думаю, що тим, хто любить Лінча або раннього Поланського, буде цікаво подивитись моє кіно».
Your browser doesn’t support HTML5
Текст став персонажем
Перший фільм Подольчака, Las Meninas з’явився 2008 року. Він взяв участь у 28 міжнародних фестивалях і став першим українським фільмом, що потрапив до конкурсної програми Роттердамського кінофестивалю. Окрім візуального ряду, стрічка Las Meninas відзначилася ще й музичним супроводом, який написав український композитор Олександр Щетинський. Він же створив музику до фільму Delirium. Композитор каже, що саундтрек до цих стрічок писав, не прив’язуючись до конкретного відеоряду.
«Мені важливо було уявити собі загальний візуальний образ, але не більше. Тому що жодної ілюстрації музичної цей режисер інколи не потребував. Це те, що мені в ньому подобається: музика – це завжди окрема частина складної змістової структури», – каже він.
Іншою важливою складовою фільму є текст, розповідає Ігор Подольчак. У фільмі він відділяється від героїв і перетворюється на окремого персонажа, каже режисер. «Я намагаюсь зробити текст самодостатнім. І особливо це проявилося в фільмі Delirium. Текст там складний, філософсько-психіатричний. Це була дуже цікава для мене практика в плані роботи з мовою», – пояснює він.
Українську прем’єру чекають влітку
У фільмі грають як професійні актори, так і аматори, для яких ролі в Delirium стали першими. Ігор Подольчак зазначає, що для нього важлива типажність актора та фактурний образ.
Delirium знімали власним коштом та за підтримки чеської кінокомпанії. Бюджет стрічки склав близько 800 тисяч євро. «Фільм робили з 2008 року, але випустили тільки зараз. Як бачите, артхаусне кіно не вирізняється значними бюджетом та можливостями», – каже продюсер стрічки Лілія Млинарич.
Утім, частково профінансувати наступну роботу Ігоря Подольчака взялася держава. Ця буде стрічка за мотивами роману «Петербург» російського письменника Андрія Бєлого. А українська прем’єра фільму Delirium, як сподівається режисер, відбудеться на Одеському міжнародному кінофестивалі цього літа.