«Українська нова хвиля» короткометражного кіно накрила «Київ»

Кадр із фільму «Уроки Української»

Київ – Державне агентство України з питань кіно та Національний центр Олександра Довженка започаткували проект премєрних показів найновіших українських фільмів. Перша програма «Української нової хвилі» складається з семи короткометражних фільмів, які частково або повністю профінансовані державою. У кінотеатрі «Київ», де відбувався показ, квитки на український короткий метр глядачі розкупили повністю.

Кохання вчительки та молодого хлопця-шахтаря, втеча від розлучених батьків та мандри у невідоме місто, старий одинак на прізвисько Борода та клінічна історія дорослішання ­– режисери українських короткометражок, що увійшли до проекту «Українська нова хвиля», розповідають здебільшого про те, що бачать довкола.

Деякі зі стрічок – щойно завершені проекти, інші ж уже мають фестивальну історію, каже заступник директора Національного центру Олександра Довженка, член Експертної комісії з питань кінематографії при Держкіно Іван Козленко.

«Сьогоднішня підбірка базувалася на фільмах, які були частково або повністю підтримані коштом Державного агентства України з питань кіно, а також тих фільмів, які пройшли селекцію на двох національних фестивалях в Одесі і кінофестивалі «Молодість», – розповідає Козленко.

Українське кіно, кажуть організатори, ще не є досконалим, і саме тому воно потребує суспільної підтримки. Люди повинні йти дивитись українське і, відповідно, платити за це гроші.

«Ми умовно називаємо «українська хвиля», але ми говоримо про бодай якесь хвилювання в цій галузі. Наша справа допомогти, щоб ці хвилі не розбились об берег, а щоб ці відцентрові рухи були зафіксовані», – додає Козленко.

Сімку найкращих короткометражок у Держагентстві з питань кіно вибирали із 30 фільмів. На три з них, а це стрічки «Уроки української», «Дорога» та «Борода», з державного бюджету витратили майже 2 мільйони гривень. Чи не єдине, що їх об’єднує, це фінансування, каже кінокритик Володимир Войтенко. Розділити українське кіно на чіткі категорії, за його словами, зараз практично неможливо.

«Я хотів би звернути увагу на те, що це дуже різне кіно, але з нього може вирости повноцінний національний кінематограф», – висловив надію Войтенко.

Наступного року український глядач, обіцяють організатори «хвилі», за достатнього фінансування отримає більший вибір, ніж зараз, і не лише короткометражного, але й повнометражного кіно. За державний кошт, кажуть у Держкіно, знімуть щонайменше 12 повнометражним фільмів.


Список кращих українських короткометражок 2012 року за версією Держкіно та Національно центру Олександра Довженка:

  1. «Уроки Української» (режисер Руслан Батицький)
  2. «Дорога» (режисер Максим Ксєнда)
  3. «День Незалежності» (режисер Антоніна Ноябрьова)
  4. «Борода» (режисер Дмитро Сухолиткий-Собчук)
  5. «Гамбург» (режисер Володимир Тихий)
  6. «Діалог на самоті» (режисер Юлія Райнветер)
  7. «Між двадцятою та опівночі» (режисер Денис Сполітак)