Київ – Зразки сучасного європейського театрального мистецтва українці можуть побачити через «Театр на екрані» – новий проект національного центру мистецтв імені Леся Курбаса. «Пекло» італійця Ромео Кастеллуччі – уже п’ята вистава, продемонстрована в його рамках.
Українцям показали «Пекло». Таку назву має вистава італійського театрального режисера Ромео Кастеллуччі – своєрідна інтерпретація «Божественної комедії» Данте. У 2008 її презентували на одному з найбільших театральних фестивалів світу – Авіньйонському.
На думку мистецтвознавця Марисі Микитюк, Ромео Кастеллуччі є одним із найвидатніших представників сучасного італійського театру. Це – самобутній режисер, котрий не дотримується традиційних театральних канонів.
«Дуже часто, говорячи про театр Кастеллуччі, кажуть про театр художника. Але в даному випадку – це театр філософа. Дуже велику роль у нього відіграють візуальні образи – 9 тонн декорацій, наприклад, він може з собою возити. Фактично немає простої вербальної історії й навіть сюжету», – відзначила Марися Микитюк.
Сучасне мистецтво – агресивне
Куратор проекту «Театр на екрані» Ольга Островерх зазначає, що кожна вистава охоплюює не лише театральну проблематику, але й проблеми суспільства в цілому. Зокрема, демонструються соціальні, політичні, гендерні та психологічні аспекти життя, зазначає вона.
«Наразі театр і мистецтво загалом намагається пробити броню, сформовану потоком агресивної інформації навколо сучасної людини. Театр теж стає більш агресивним. Дуже цікаво знати, де та межа, за якою глядач може почуватися у безпеці. Тому кожен проект модерується не лише театрознавцем, але й спеціалістом з іншої сфери», – зауважила Ольга Островерх.
За її словами, подібні покази мають ознайомити українського глядача з тенденціями актуального європейського театру, що не можуть бути показані в Україні наживо через недостатній розвиток її театральної галузі. На її погляд, , це «дуже активний чинник не лише культурних процесів, але й важливий елемент соціальної думки».
Ольга Островерх констатує, що в майбутньому такі покази мають перетворитися на «інтелектуальний клуб», у якому представники різних сфер обговорюватимуть проблеми сучасного життя за допомогою мистецтва.
Наразі для показів у рамках проекту «Театр на екрані» Національний центр мистецтв імені Леся Курбаса закуповує ліцензійні копії відеозаписів через посольства відповідних країн. Демонстрації та обговорення вистав відбуваються останнього понеділка кожного місяця.
Українцям показали «Пекло». Таку назву має вистава італійського театрального режисера Ромео Кастеллуччі – своєрідна інтерпретація «Божественної комедії» Данте. У 2008 її презентували на одному з найбільших театральних фестивалів світу – Авіньйонському.
На думку мистецтвознавця Марисі Микитюк, Ромео Кастеллуччі є одним із найвидатніших представників сучасного італійського театру. Це – самобутній режисер, котрий не дотримується традиційних театральних канонів.
«Дуже часто, говорячи про театр Кастеллуччі, кажуть про театр художника. Але в даному випадку – це театр філософа. Дуже велику роль у нього відіграють візуальні образи – 9 тонн декорацій, наприклад, він може з собою возити. Фактично немає простої вербальної історії й навіть сюжету», – відзначила Марися Микитюк.
Сучасне мистецтво – агресивне
Куратор проекту «Театр на екрані» Ольга Островерх зазначає, що кожна вистава охоплюює не лише театральну проблематику, але й проблеми суспільства в цілому. Зокрема, демонструються соціальні, політичні, гендерні та психологічні аспекти життя, зазначає вона.
«Наразі театр і мистецтво загалом намагається пробити броню, сформовану потоком агресивної інформації навколо сучасної людини. Театр теж стає більш агресивним. Дуже цікаво знати, де та межа, за якою глядач може почуватися у безпеці. Тому кожен проект модерується не лише театрознавцем, але й спеціалістом з іншої сфери», – зауважила Ольга Островерх.
За її словами, подібні покази мають ознайомити українського глядача з тенденціями актуального європейського театру, що не можуть бути показані в Україні наживо через недостатній розвиток її театральної галузі. На її погляд, , це «дуже активний чинник не лише культурних процесів, але й важливий елемент соціальної думки».
Ольга Островерх констатує, що в майбутньому такі покази мають перетворитися на «інтелектуальний клуб», у якому представники різних сфер обговорюватимуть проблеми сучасного життя за допомогою мистецтва.
Наразі для показів у рамках проекту «Театр на екрані» Національний центр мистецтв імені Леся Курбаса закуповує ліцензійні копії відеозаписів через посольства відповідних країн. Демонстрації та обговорення вистав відбуваються останнього понеділка кожного місяця.