Нью-Йорк – Молоді оперні артисти, які мають проблеми з пошуками роботи вдома, можуть зголошуватися до американського театру «Ґліммерґласс-Опера» у штаті Нью-Йорк. Про таку можливість нашому кореспондентові розповів Майк Гістон, директор Програми для молодих артистів у цьому театрі.
«Ґліммерґласс» – чи не єдиний оперний театр в Америці, який агресивно працює саме з молоддю. У виставах, на яких мені довелося побувати – включно з такими, як «Кармен», «Ідоменео», «Медея», «Дон Жуан», – вражають не лише лаконічно виконані модерні декорації, а й молодий вік артистів, включно з диригентами. Але як потрапити туди, якщо артист досі не мав значних відзнак і не був лауреатом міжнародних конкурсів? Про це я запитав Майка Гістона7
– Якими критеріями керується ваша адміністрація, запрошуючи того чи іншого артиста?
– Найважливіший критерій – щоб був цікавий артист і щоб його мистецтво відповідало нашим потребам у даному сезоні, а також, щоб ми відчували у цьому артистові вагомий потенціал майбутньої кар’єри.
Хоча «Ґліммерґласс-Опера» розраховує насамперед на вітчизняних артистів, ніяких обмежень для іноземців не існує. Усім відкритий шлях, зокрема артистам з України, яка відома своїми чудовими голосами.
– Що конкретно потрібно, щоб потрапити до «Ґліммерґласс» на літній оперний фестиваль?
– Я щойно розмістив онлайн-анкету для запрошення на літо наступного року, на новий сезон. Артист повинен зарезервувати для нас час від кінця травня до 25 серпня 2012 року. Ми, як правило, отримуємо щороку від 700 до 850 заяв. З цієї кількості я запрошую 250 артистів для прослухування, а вибираємо з них 30–35. Потрібно заповнити анкету, додати резюме (тобто короткі біографічні дані), фотопортрет плюс 2 кліпи зі зразками свого співу. Артисти, яких запросять на прослухування, мають виконати 2–3 арії.
– Чи вони мусять їхати на прослухування власним коштом, платити за житло й харчування?
– Вони отримують зарплату щотижня, ми надаємо їм житло, забезпечуємо харчуванням. У нас навіть шеф-кухар є, що готує для них. Отож вони нічого не платять. Навпаки, це ми їм платимо. Ми також оплачуємо авіаквиток в обидва кінці.
Запрошення – шлях до робочої візи
Запрошені на прослухування іноземні артисти мають показати цей виклик в американському консульстві для отримання в’їзної візи з дозволом на тимчасову роботу в Сполучених Штатах. Після цього відіслати фотокопію дозволу до «Ґліммерґласс-Опери».
Майк Гістон принагідно зауважив: «Програма «Ґліммерґласс-Опери» для молодих артистів вважається однією з найпрестижніших на літніх оперних фестивалях. Початківці навряд чи можуть очікувати на запрошення. Потрібен не лише талант, а й, як мінімум, консерваторська освіта».
На запитання про те, артист якого віку вважається молодим, директор програми каже: «Добре запитання. Бо ми є одним із небагатьох місць, де не запитують про вік тих, хто зголошується до нас. Я ніколи не запитую, скільки вам років. Молодість може вимірюватись не лише віком, а й набутим досвідом. Одначе, вік більшості наших артистів десь 25–29 років. Є й молодші, 20–21 рік. Але є в нас диригенти, яким уже за тридцять».
Залишається додати, що анкету «Ґліммерґласс-Опери» можна знайти на вебсайті www.Glimmerglass.org.
– Якими критеріями керується ваша адміністрація, запрошуючи того чи іншого артиста?
– Найважливіший критерій – щоб був цікавий артист і щоб його мистецтво відповідало нашим потребам у даному сезоні, а також, щоб ми відчували у цьому артистові вагомий потенціал майбутньої кар’єри.
Хоча «Ґліммерґласс-Опера» розраховує насамперед на вітчизняних артистів, ніяких обмежень для іноземців не існує. Усім відкритий шлях, зокрема артистам з України, яка відома своїми чудовими голосами.
– Що конкретно потрібно, щоб потрапити до «Ґліммерґласс» на літній оперний фестиваль?
– Я щойно розмістив онлайн-анкету для запрошення на літо наступного року, на новий сезон. Артист повинен зарезервувати для нас час від кінця травня до 25 серпня 2012 року. Ми, як правило, отримуємо щороку від 700 до 850 заяв. З цієї кількості я запрошую 250 артистів для прослухування, а вибираємо з них 30–35. Потрібно заповнити анкету, додати резюме (тобто короткі біографічні дані), фотопортрет плюс 2 кліпи зі зразками свого співу. Артисти, яких запросять на прослухування, мають виконати 2–3 арії.
– Чи вони мусять їхати на прослухування власним коштом, платити за житло й харчування?
– Вони отримують зарплату щотижня, ми надаємо їм житло, забезпечуємо харчуванням. У нас навіть шеф-кухар є, що готує для них. Отож вони нічого не платять. Навпаки, це ми їм платимо. Ми також оплачуємо авіаквиток в обидва кінці.
Запрошення – шлях до робочої візи
Запрошені на прослухування іноземні артисти мають показати цей виклик в американському консульстві для отримання в’їзної візи з дозволом на тимчасову роботу в Сполучених Штатах. Після цього відіслати фотокопію дозволу до «Ґліммерґласс-Опери».
Майк Гістон принагідно зауважив: «Програма «Ґліммерґласс-Опери» для молодих артистів вважається однією з найпрестижніших на літніх оперних фестивалях. Початківці навряд чи можуть очікувати на запрошення. Потрібен не лише талант, а й, як мінімум, консерваторська освіта».
На запитання про те, артист якого віку вважається молодим, директор програми каже: «Добре запитання. Бо ми є одним із небагатьох місць, де не запитують про вік тих, хто зголошується до нас. Я ніколи не запитую, скільки вам років. Молодість може вимірюватись не лише віком, а й набутим досвідом. Одначе, вік більшості наших артистів десь 25–29 років. Є й молодші, 20–21 рік. Але є в нас диригенти, яким уже за тридцять».
Залишається додати, що анкету «Ґліммерґласс-Опери» можна знайти на вебсайті www.Glimmerglass.org.