Театральний сезон у «Ла Скала» відкрився страйками

Театр «Ла Скала» у Мілані, заснований 1778 року. Парадний фасад у стилі неокласицизму

Рим – Аплодисментами і страйками почався новий сезон в одному з найвідоміших театрів світу «Ла Скала» у Мілані. 7 грудня урочисте відкриття сезону знаменувала легендарна опера «Кармен» композитора Жоржа Бізе в сучасній постановці. Богемна публіка вітала початок вистави, тоді як біля театру страйкували італійці, котрі позбулися роботи внаслідок фінансової кризи.
Свист і галас на міланській площі Скала. Поліцейські кийки проти обуреного натовпу під дощем. Летять яйця, вибухають пітарди і гучно скандують «Ганьба!» маніфестанти. «За ціну одного квитка міг би платити три місяці за квартиру!», – кричить робочий із дитиною на руках.

Хто знає, на які нові сюжети надихнуло це видовище американця Дена Брауна, автора книжок «Код да Вінчі», «Ангели і демони». Він був серед vip-глядачів того вечора, як і президент Італії Джорджо Наполітано. Міланські репортери помітили, що цього разу було менше помпезності і шику, на диво мало урядовців. Певно, наперед відчули «гарячу» атмосферу.

Театр і проблеми суспільства


Люди вийшли протестували проти скорочення робочих місць через економічну кризу. За перше півріччя нинішнього року, рівень безробіття в Італії становив понад 7 відсотків, тоді як середньоєвропейський показник був 9 відсотків. Це останні дані агентства Eurostat.

Дошка із оголошенням сезонного репертуару театру «Ла Скала»
Невдоволення страйкарів було почуте. На прохання працівників театру перед початком вистави присутні стоячи 60 секунд вшанували людей, які втратили чи ризикують втратити роботу. Заступник міністра з питань комунікацій Паоло Романі зазначив: «Безумовно, вшанування хвилиною мовчання багато родин, які нині втрачають робочі місця, це був важливий момент урочистого вечора. Це свідчить, що між театром «Ла Скала» і суспільством та його проблемами немає прірви».

Славні імена на сцені «Ла Скала»

За понад двохсотлітню історію на сцені знаменитого театру виступали багато зірок ліричного співу. З-поміж них згадаємо Соломію Крушельницьку і Олександра Мишугу, Анатолія Солов’яненка та Вікторію Лук’янець.

У понеділок 7 грудня в ролі Кармен був тріумфальний дебют молодої грузинської співачки Аніти Рахвелішвілі. Постановку відомої опери Жоржа Бізе здійснила сицилійський режисер Емма Данте.

Інтернаціональний склад театральної трупи – жива традиція, яка не покидає «Ла Скалу», зауважила міський голова Мілана Летіція Моратті. «Цю виставу «Кармен» створили режисер із Сицилії, диригент із Німеччини, народжений у Буенос-Айресі, співаки, котрі прибули із Грузії, Монако ... Тож, «Ла Скала» залишається не тільки національним, а й міжнародним орієнтиром», – наголосила пані Моратті, закохана в оперу.

14 хвилин тріумфу

Після закінчення вистави гучні аплодисменти не вщухали 14 хвилин. 25-річна грузинка Рахвелішвілі зачарувала італійську публіку колоритним меццо-сопрано. Лунав також і невдоволений свист на адресу режисера. Не всім виявилася до вподоби осучаснена постановка із сицилійськими мотивами. Але свисти і критичні вигуки, це також в традиціях «Ла Скали», котра славиться надто прискіпливою публікою.

А ще сильні сторони цього театру – оркестр і хор. Так вважає іспанський тенор Плачідо Домінго. Йому над усе сподобалася музична частина опери «Кармен» у день відкриття нового сезону в театрі «Ла Скала».

(Рим – Прага – Київ)