Будапешт – У столиці Угорщини відкрилася виставка художніх шедеврів майстрів італійського Ренесансу «Від Ботічеллі до Тиціана». Півсотні музеїв світу погодилися надіслати в угорську столицю чимало з відомих на весь світ полотен, страхова вартість яких становить окремо сотні мільйонів доларів.
Персонал будапештського музею образотворчого мистецтва, що на майдані Героїв, може по праву пишатися фаховим успіхом, адже зібрати 130 картин роботи італійських майстрів XVI-XVIII століть було таки нелегкою справою. Для цього знадобилося три роки ретельних переговорів з галереями Парижа, Нью-Йорка, Флоренції, Мадрида – всього у цьому списку фігурує 50 музеїв світу.
За виставку домовлялися і дипломати
Лише для того, щоб виставити в Будапешті полотно пензля Леонардо да Вінчі «Жінка з горностаєм», знадобилися зусилля мало не всієї угорської дипломатії. Ця картина постійно експонується у Кракові і поза стінами рідного музею виставлялася лише в Італії. До Угорщини її супроводжувала охорона з 12-ти полісменів-спецназівців, а оцінена вона страховими агентами у 500 млн. доларів, це в 3 рази дорожче від ціни, яку призначають за окремі роботи Пікассо.
Куратор будапештської виставки Вільмош Татраї зізнається, що 3 роки тому він і його колеги все ще сумнівалися в успіху свого задуму: «Я гадав, що коли нам пощастить зібрати в Будапешті на виставці бодай 30 картин, то це вже буде великою удачею. І навіть у цю хвилину моєму здивуванню все ще немає меж», – визнав пан Татраї перед відкриттям експозиції, де представлені у 5 разів більше відомих художніх полотен, ніж розраховували на самому початку.
Успіх виставки додасть престижу
І хоча Будапешт – далеко не новачок в організації таких виставок, мистецтвознавці, так би мовити, не хочуть зурочити успіх нинішньої експозиції, хоча й визнають, що організувати її було нелегко.
Ласло Баан, директор столичного музею образотворчого мистецтва зазначив, що кожен предмет художнього мистецтва в цій експозиції потребував окремих переговорів, узгоджень і навіть торгів з господарями, а також великих зв’язків і грамотного знання своєї справи його колегами з Будапешта.
Для багатьох угорців і закордонних туристів роботи Ботічеллі, Тиціана чи Веронезе можуть стати справжнім одкровенням. Організатори виставки очікують великого напливу гостей. Ця кількість може перевершити число відвідувачів виставки картин Ван Ґоґа у Будапешті 3-річної давності. Тоді на ній побувало більше півмільйона осіб.
(Будапешт – Київ – Прага)
За виставку домовлялися і дипломати
Лише для того, щоб виставити в Будапешті полотно пензля Леонардо да Вінчі «Жінка з горностаєм», знадобилися зусилля мало не всієї угорської дипломатії. Ця картина постійно експонується у Кракові і поза стінами рідного музею виставлялася лише в Італії. До Угорщини її супроводжувала охорона з 12-ти полісменів-спецназівців, а оцінена вона страховими агентами у 500 млн. доларів, це в 3 рази дорожче від ціни, яку призначають за окремі роботи Пікассо.
Куратор будапештської виставки Вільмош Татраї зізнається, що 3 роки тому він і його колеги все ще сумнівалися в успіху свого задуму: «Я гадав, що коли нам пощастить зібрати в Будапешті на виставці бодай 30 картин, то це вже буде великою удачею. І навіть у цю хвилину моєму здивуванню все ще немає меж», – визнав пан Татраї перед відкриттям експозиції, де представлені у 5 разів більше відомих художніх полотен, ніж розраховували на самому початку.
Успіх виставки додасть престижу
І хоча Будапешт – далеко не новачок в організації таких виставок, мистецтвознавці, так би мовити, не хочуть зурочити успіх нинішньої експозиції, хоча й визнають, що організувати її було нелегко.
Ласло Баан, директор столичного музею образотворчого мистецтва зазначив, що кожен предмет художнього мистецтва в цій експозиції потребував окремих переговорів, узгоджень і навіть торгів з господарями, а також великих зв’язків і грамотного знання своєї справи його колегами з Будапешта.
Для багатьох угорців і закордонних туристів роботи Ботічеллі, Тиціана чи Веронезе можуть стати справжнім одкровенням. Організатори виставки очікують великого напливу гостей. Ця кількість може перевершити число відвідувачів виставки картин Ван Ґоґа у Будапешті 3-річної давності. Тоді на ній побувало більше півмільйона осіб.
(Будапешт – Київ – Прага)