Сімферополь – У п’ятницю до Сімферополя прибув Патріарх Московський Кирило. Його літак через інцидент в Донецькому аеропорту прилетів із запізненням. В Донецьку під час зльоту авіалайнера з російськими журналістами у двигуни потрапили ворони і пасажирам довелося пересісти в патріарший літак. На Кримському півострові Патріарх Кирило перебуватиме три дні. Але увечері в п’ятницю і всю суботу глава Російської Православної церкви відпочивав на Південному узбережжі Криму.
До першого пункту свого перебування на Кримському півострові – Свято-Успенського жіночого монастиря у Сімферополі – Патріарх Кирило теж запізнився. Там його чекали близько тисячі вірян, а також великий банер на сусідньому з монастирем будинку з написом: «Крим і Херсонес моляться разом із Патріархом Філаретом» і з портретом глави УПЦ Київського Патріархату, який вивісили місцеві активісти партії «Свобода».
У п’ятницю ж кримське православне братство святого Климента УПЦ КП поширило заяву, в якому повідомило, що його члени молилися за Кирила під час його польоту з Донецька до Сімферополя, але мають намір провести акцію протесту у Севастополі під час його відвідин Херсонесу 2 серпня.
Патріарха РПЦ Сімферополь зустрічав посиленими заходами безпеки, рух автотранспорту в центрі Сімферополя був практично припинений, а міліції було чи не більше віруючих: задіяли і «Беркут», і Внутрішні війська.
Після відвідин монастиря глава РПЦ з понад годинним запізненням прибув до місця будівництва кафедрального Олександро-Невського собору, де освятив 5 хрестів для його куполів. Звертаючись до вірян, яких прийшло близько 3 тисяч (це не дуже багато, як на таку велику єпархію, якою є Кримська), він сказав, що цей собор святого князя Олександра Невського символізує і славу, і руйнування, і відновлення.
Патріарх Кирило: Православною Русь стала не в Києві, а в Криму
Російський Патріарх також заявив, що православ’я почалося не в Києві і навіть не в Константинополі, а тут, у Криму і «одне тільки це перетворює Крим на духовний центр», а тому він має бути не лише місцем «пляжного відпочинку», а й місцем паломництва. Після цього глава РПЦ повідомив, що залишає іконки святого Володимира з його власним благословенням. Після від’їзду Патріарха священики стали кидати іконки в натовп і розпочалася тиснява. Зрештою, роздачу іконок від Святійшого припинили, пообіцявши роздати їх у парафіях.
Загалом глава РПЦ перебував у Сімферополі менше 3 годин. Після освячення на купольних хрестів він поїхав на вечерю і до Форосу, де відпочиватиме до неділі. Місце вечері і відпочинку Патріарха зберігається в таємниці. За неофіційною інформацією, Святіший Кирило зупинився на одній із державних дач, водночас, за іншими даними, він відпочиває в одному з санаторіїв, де російські власники. А 2 серпня Патріарх РПЦ перебуватиме в Севастополі, зокрема, відслужить літургію в Херсонесі.
Очікування кримчан від патріаршого візиту виправдовуються лише частково
Віряни УПЦ Московської Патріархії кажуть, що їхні бажання та очікування від кримської частини візиту глави РПЦ повністю виправдовуються – після його завершення роль цієї церкви та її вплив на півострові ще більше зросте. Митрополит Сімферопольський і Кримський УПЦ МП Лазар сказав, що приїзд до Криму глави РПЦ має велике духовне значення для кримської пастви, адже «Святіший Патріарх уперше за 420 років» ступив «на цю благословенну землю».
Сподіваються на певні політичні дивіденди й кримські керівники. Представники Партії регіонів – голова Верховної Ради АРК Анатолій Гриценко і прем’єр-міністр Криму Віктор Плакида не відходили від Патріарха Кирила і постійно потрапляли разом з ним у фото- та відео-об’єктиви.
Водночас, в кримській пресі дискутувалося питання, чи згадає в Криму російський Патріарх десятки тисяч загиблих російських офіцерів, чиновників, купців, духовенства та членів їхніх родин під час «червоного терору» у 1920 році після закінчення Громадянської війни, а також десятки тисяч померлих під час депортації кримських татар 1944 року?
Кримський експерт, член Міжнародної асоціації релігійної свободи Андрій Іванець в інтерв’ю Радіо Свобода також сказав, що останнім часом в Криму посилився фактор «політичного Православ’я». Тож його засудження Патріархом РПЦ (як засудило і бореться з «політичним Ісламом» в особі Хізб-ут-Тахрір Духовне управління мусульман Криму) сприяло б етно-конфесійсній і політичній стабільності на півострові.
В самому Духовному управлінні мусульман Криму ніяк офіційно не коментували приїзд Патріарха Кирила на півострів, що є «колискою ісламу» в Україні. Але неофіційно представники Муфтіяту сказали Радіо Свобода, що з розумінням і вдячністю сприйняли б слова Патріарха з вибаченнями за участь РПЦ у державній політиці Російської Імперії з утискування кримських мусульман, руйнування їхніх святинь і конфіскації вакуфних земель (земель, що належали мусульманським громадам). Зараз на таких землях, переданих у 18-19 і на початку 20 століття одержавленій Православній Церкві, стоїть багато храмів УПЦ МП.
Втім, в Духовному управлінні мусульман Криму сказали, що досить скептично ставляться до самих припущень, що Патріарх Кирило може на це піти. В усякому випадку, в Сімферополі ні про жертви «червоного терору» і депортації, ні про засудження «політичного православ’я», ні про покаяння за утиски мусульман глава Російської Православної Церкви не говорив.
У п’ятницю ж кримське православне братство святого Климента УПЦ КП поширило заяву, в якому повідомило, що його члени молилися за Кирила під час його польоту з Донецька до Сімферополя, але мають намір провести акцію протесту у Севастополі під час його відвідин Херсонесу 2 серпня.
Патріарха РПЦ Сімферополь зустрічав посиленими заходами безпеки, рух автотранспорту в центрі Сімферополя був практично припинений, а міліції було чи не більше віруючих: задіяли і «Беркут», і Внутрішні війська.
Після відвідин монастиря глава РПЦ з понад годинним запізненням прибув до місця будівництва кафедрального Олександро-Невського собору, де освятив 5 хрестів для його куполів. Звертаючись до вірян, яких прийшло близько 3 тисяч (це не дуже багато, як на таку велику єпархію, якою є Кримська), він сказав, що цей собор святого князя Олександра Невського символізує і славу, і руйнування, і відновлення.
Патріарх Кирило: Православною Русь стала не в Києві, а в Криму
Російський Патріарх також заявив, що православ’я почалося не в Києві і навіть не в Константинополі, а тут, у Криму і «одне тільки це перетворює Крим на духовний центр», а тому він має бути не лише місцем «пляжного відпочинку», а й місцем паломництва. Після цього глава РПЦ повідомив, що залишає іконки святого Володимира з його власним благословенням. Після від’їзду Патріарха священики стали кидати іконки в натовп і розпочалася тиснява. Зрештою, роздачу іконок від Святійшого припинили, пообіцявши роздати їх у парафіях.
Загалом глава РПЦ перебував у Сімферополі менше 3 годин. Після освячення на купольних хрестів він поїхав на вечерю і до Форосу, де відпочиватиме до неділі. Місце вечері і відпочинку Патріарха зберігається в таємниці. За неофіційною інформацією, Святіший Кирило зупинився на одній із державних дач, водночас, за іншими даними, він відпочиває в одному з санаторіїв, де російські власники. А 2 серпня Патріарх РПЦ перебуватиме в Севастополі, зокрема, відслужить літургію в Херсонесі.
Очікування кримчан від патріаршого візиту виправдовуються лише частково
Віряни УПЦ Московської Патріархії кажуть, що їхні бажання та очікування від кримської частини візиту глави РПЦ повністю виправдовуються – після його завершення роль цієї церкви та її вплив на півострові ще більше зросте. Митрополит Сімферопольський і Кримський УПЦ МП Лазар сказав, що приїзд до Криму глави РПЦ має велике духовне значення для кримської пастви, адже «Святіший Патріарх уперше за 420 років» ступив «на цю благословенну землю».
Сподіваються на певні політичні дивіденди й кримські керівники. Представники Партії регіонів – голова Верховної Ради АРК Анатолій Гриценко і прем’єр-міністр Криму Віктор Плакида не відходили від Патріарха Кирила і постійно потрапляли разом з ним у фото- та відео-об’єктиви.
Водночас, в кримській пресі дискутувалося питання, чи згадає в Криму російський Патріарх десятки тисяч загиблих російських офіцерів, чиновників, купців, духовенства та членів їхніх родин під час «червоного терору» у 1920 році після закінчення Громадянської війни, а також десятки тисяч померлих під час депортації кримських татар 1944 року?
Кримський експерт, член Міжнародної асоціації релігійної свободи Андрій Іванець в інтерв’ю Радіо Свобода також сказав, що останнім часом в Криму посилився фактор «політичного Православ’я». Тож його засудження Патріархом РПЦ (як засудило і бореться з «політичним Ісламом» в особі Хізб-ут-Тахрір Духовне управління мусульман Криму) сприяло б етно-конфесійсній і політичній стабільності на півострові.
В самому Духовному управлінні мусульман Криму ніяк офіційно не коментували приїзд Патріарха Кирила на півострів, що є «колискою ісламу» в Україні. Але неофіційно представники Муфтіяту сказали Радіо Свобода, що з розумінням і вдячністю сприйняли б слова Патріарха з вибаченнями за участь РПЦ у державній політиці Російської Імперії з утискування кримських мусульман, руйнування їхніх святинь і конфіскації вакуфних земель (земель, що належали мусульманським громадам). Зараз на таких землях, переданих у 18-19 і на початку 20 століття одержавленій Православній Церкві, стоїть багато храмів УПЦ МП.
Втім, в Духовному управлінні мусульман Криму сказали, що досить скептично ставляться до самих припущень, що Патріарх Кирило може на це піти. В усякому випадку, в Сімферополі ні про жертви «червоного терору» і депортації, ні про засудження «політичного православ’я», ні про покаяння за утиски мусульман глава Російської Православної Церкви не говорив.