Наталка Кудрик Рим, 20 травня 2008 (RadioSvoboda.Ua) – На півдні Італії в області Кампанія сміттєвий хаос, що триває роками, бачиться наразі нескінченним. Влада і громадяни звинувачують місцеву мафію «каморру», котра продовжує здобувати великі прибутки на нелегальній утилізації відходів, протидіючи будівництву сміттєпереробних об’єктів. Саме у розпалі цієї кризи публіка Каннського кінофестивалю гучно аплодує конкурсній італійській стрічці «Гоморра». Фільм розповідає і про сміттєвий бізнес у регіоні, і загалом про виснажене насильством та корупцією місто Неаполь.
Один із епізодів картини розповідає про боса, котрий виглядає успішним та законослухняним підприємцем на півночі Італії. Повертаючись на південь, він нехтує усіма правилами і будь-якою ціною домагається управління стихійними звалищами для збереження токсичних відходів, що надходять із північних областей.
Кінофільм зняли на основі книжки «Гоморра» (Gomorra), котру написав неаполітанець Роберто Савіано. Назва твору не просто співзвучна зі словом «каморра», а й нагадує читачеві біблійну легенду про місто Гоморра, зруйноване Богом через надмірну жорстокість і розпусту населення.
Замовчувана правда
Документальне свідчення про економічну імперію наполітанської мафії вийшло у світ два роки тому. Нині книжка вважається бестселлером: близько півтора мільйона проданих примірників. Після публікації твору письменник живе під посиленою охороною. Картину разом із режисером Маттео Ґарроне знімали під постійним тиском і потужним психологічним бомбардуванням, як розповідає письменник.
Роберто Савіано на презентації стрічки у Каннах сказав: «Мене дуже часто звинувачують у тому, що я, буваючи за кордоном, паплюжу свою країну. Власне з цієї причини інститути італійської культури ніколи не запрошують мене на зустрічі. Але насправді усе навпаки: я розповідаю правду, я демонструю, що це також італійська реальність, реальність замовчувана, маловідома».
Британські і французькі кінокритики схвально оцінили роботу італійців. Декотрі назвали фільм «Гоморра» фаворитом номер один у конкурсній програмі Каннського фестивалю. Висновками поділився кінознавець Паоло Мереґетті: «Важливе послання книжки Роберто Савіано – це показати, як людина, живучи у нелегальному кримінальному світі, поступово звикає до нього. П’ять історій у кінострічці демонструють, як жителі забувають про те, що живуть у злочинному світі, забувають про те, що вчинки одних призводять до смерті інших. Саме у цьому, на мою думку, полягає головна ідея фільму».
Новий уряд – новий план. Дієвий?
Повертаючись до наболілої теми сміттєвої кризи у Неаполі, письменник Роберто Савіано наголошує, що внаслідок нелегальних оборудок із хімічними відходами забруднюються угіддя південної Італії, що сприяє збільшенню онкологічних захворювань серед населення.
Каннський резонанс фільму «Гоморра» вкотре спричинив дискусії щодо вирішення сміттєвої проблеми. У середу прем’єр Сильвіо Берлусконі проводить у Неаполі перше засідання свого уряду і має оголосити новий план порятунку міста. Але неаполітанці добре усвідомлюють: допоки існує «каморра», їхнє місто нагадуватиме Содом і Гоморру, де панує жахливий безлад.
Матеріали до теми:
Каннський кінофестиваль розпочинається із серйозної теми Українська кінопрезентація в Каннах
Кінофільм зняли на основі книжки «Гоморра» (Gomorra), котру написав неаполітанець Роберто Савіано. Назва твору не просто співзвучна зі словом «каморра», а й нагадує читачеві біблійну легенду про місто Гоморра, зруйноване Богом через надмірну жорстокість і розпусту населення.
Замовчувана правда
Документальне свідчення про економічну імперію наполітанської мафії вийшло у світ два роки тому. Нині книжка вважається бестселлером: близько півтора мільйона проданих примірників. Після публікації твору письменник живе під посиленою охороною. Картину разом із режисером Маттео Ґарроне знімали під постійним тиском і потужним психологічним бомбардуванням, як розповідає письменник.
Роберто Савіано на презентації стрічки у Каннах сказав: «Мене дуже часто звинувачують у тому, що я, буваючи за кордоном, паплюжу свою країну. Власне з цієї причини інститути італійської культури ніколи не запрошують мене на зустрічі. Але насправді усе навпаки: я розповідаю правду, я демонструю, що це також італійська реальність, реальність замовчувана, маловідома».
Британські і французькі кінокритики схвально оцінили роботу італійців. Декотрі назвали фільм «Гоморра» фаворитом номер один у конкурсній програмі Каннського фестивалю. Висновками поділився кінознавець Паоло Мереґетті: «Важливе послання книжки Роберто Савіано – це показати, як людина, живучи у нелегальному кримінальному світі, поступово звикає до нього. П’ять історій у кінострічці демонструють, як жителі забувають про те, що живуть у злочинному світі, забувають про те, що вчинки одних призводять до смерті інших. Саме у цьому, на мою думку, полягає головна ідея фільму».
Новий уряд – новий план. Дієвий?
Повертаючись до наболілої теми сміттєвої кризи у Неаполі, письменник Роберто Савіано наголошує, що внаслідок нелегальних оборудок із хімічними відходами забруднюються угіддя південної Італії, що сприяє збільшенню онкологічних захворювань серед населення.
Каннський резонанс фільму «Гоморра» вкотре спричинив дискусії щодо вирішення сміттєвої проблеми. У середу прем’єр Сильвіо Берлусконі проводить у Неаполі перше засідання свого уряду і має оголосити новий план порятунку міста. Але неаполітанці добре усвідомлюють: допоки існує «каморра», їхнє місто нагадуватиме Содом і Гоморру, де панує жахливий безлад.
Матеріали до теми:
Каннський кінофестиваль розпочинається із серйозної теми Українська кінопрезентація в Каннах